مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر در 1800 مسجد سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 25 June 2016
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر در 1800 مسجد سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد دشتکی، افزود: برخی حسینیه‌ها، مصلای نمازجمعه، موزه دفاع مقدس و برخی از مراکز توریستی نیز از دیگر اماکن برگزاری مراسم ویژه لیالی‌قدر است.

وی با بیان اینکه عبادت و مناجات به درگاه حق از راهبردهای اساسی تقرب به سوی حق تعالی است، ادامه داد: اگر چه در تمامی ایام سال امکان تقرب جستن به سوی حق تعالی وجود دارد اما در ماه مبارک رمضان عبادت با ایزد منان از جایگاه خاصی برخودار است.

دشتکی به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: ماه مبارک رمضان آن چنان جایگاه والایی دارد که حق‌تعالی ماه‌های شعبان و رجب را مقدمه ورود به این ماه خوانده و آن را ماه میهمانی بندگان در محضر خود معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نزول بزرگ‌ترین معجزه تاریج بشریت، قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خود نشانگر جایگاه والای این ماه است.

وی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر گفت: قرآن کریم در توصیف شب قدر آن را بهتر از هزاران ماه می‌داند بنابراین اقتضا می‌کند انسان با مقدماتی وارد این شب شده و از برکات این شب حداکثر بهره را ببرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در تمامی مساجد استان برنامه‌های ویژه شب‌های قدر برگزار می‌شود، عنوان کرد: مزار شهدا، برخی از حسینیه‌ها، مصلای نماز جمعه، باغ موزه دفاع مقدس و مراکز توریستی از جمله مکان‌های برگزاری این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه این شب‌ها با محوریت سخنرانی، ادعیه‌خوانی، قرآن‌خوانی و مراسم قرآن به سرگیری انجام می‌شود، افزود: 1200 مبلغ بومی و 500 نفر از مبلغان غیربومی برگزاری این مراسم‌ها را پوشش خواهند داد.

دشتکی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های تبلیغی این سازمان در 5 محور اهمیت مدیریت دینی با محوریت ولایت‌فقیه، بصیرت علوی و فاطمی، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.
برچسب ها: شب های قدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار