شهردار نهاوند بابیان اینکه شهرداری نهاوند در سه ماه نخست سال جاری اقدامات قابل قبولی داشته است، گفت: نهاوند شهری پويا درزمینهٔ مطالبه گری است.
کد خبر: ۲۵۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 23 June 2016
شهردار نهاوند بابیان اینکه شهرداری نهاوند در سه ماه نخست سال جاری اقدامات قابل قبولی داشته است، گفت: نهاوند شهری پويا درزمینهٔ مطالبه گری است.

به گزارش مهر، صبح پنجشنبه جلسه شوراي اداري شهرداري نهاوند با حضور شهردار، امام‌جمعه نهاوند، مشاور فرهنگي شهرداري و مسئولين و کارکنان اين شهرداري  به‌منظور رسيدگي به مشكلات و اقدامات صورت گرفته تشكيل شد.

در اين نشست امیررضا یوسفیان از کارکنان خواستار انجام امور و خلاقيت درراه توسعه نهاوند شد، و گفت:خوشبختانه با همكاري کارکنان توانسته‌ایم در سه‌ماهه نخست سال جاری كارنامه قابل قبولي نسبت به ديگر شهرها داشته باشيم كه بايستي در اين مسير هر چه بيشتر تلاش كرد و نهاوند را به شهري توسعه‌یافته تبديل نمود.

وی با اشاره به بدهی‌های اين نهاد خاطرنشان كرد: نهاوند شهری پويا درزمینهٔ مطالبه گری است كه اين مطالبه گریه‌امی تواند شهروندان را به‌حق و حقوقشان برساند.

يوسفيان هم‌چنین از كارمندان خواستار مديريت هزینه‌ها در شهرداري شد و خاطرنشان كرد:همه مديران در تلاش‌اند با خدمت روزافزون عقب‌ماندگی‌های اين شهر را جبران نمايند.

وي با اشاره به انجام قرارداد خاتم‌الاوصیا، تأسیس بانك شهر، رفع توقيف ساختمان دخانيات، مطالبه  ۱۳۰ واحد املاك شهرداري از راه و شهرسازي و غیره تصريح كرد: مديريت شهري بايستي با مديريت درست مطالبه گری‌های مردم را با استفاده از مدل توانمندسازی مشاركت اجتماعي و سرمایه‌های مردمي انجام دهد.

يوسفيان هم‌چنین خواستار حفظ فضاي سبز و رسيدگي به اين فضاها از شهروندان شد و افزود: با توجه به مشكلات کم‌آبی اگر شهروندان نسبت به آبدهي فضاهاي سبز درب منازلشان اقدام نمايند تا حدودي می‌توانند شهرداري را در اين راستا ياري نمايند.

وي ضمن تشكر از راهنمایی‌های عالمانه امام‌جمعه نهاوند ادامه داد:اميد است با به‌کارگیری اين رهنمودها بتوانيم رضايت حق را به دست آوريم خوشبختانه امروز توانستم با پول اندك و مديريت در هزینه‌ها اعتبارات را به‌جا هزينه نمايم.

يوسفيان هم‌چنین از حجت‌الاسلام مغيثی با توجه به كلام نافذشان خواستار اعلام همكاري مردم در ساماندهي گورستان قبر آقا در خطبه‌های نماز شد.

شهردار نهاوند در ادامه از اجراي عمليات سم‌پاشی درختان در سطح شهر خبر داد و گفت:برای کاهش پراکنش آفات نباتی و همچنین مبارزه با بیماری‌های گیاهی عملیات سم‌پاشی درختان ازجمله نارون و اقاقيا باهدف دفع آفات گياهي و حفظ و شادابي و سرسبزي درختان فضاي سبز در حال انجام است.

يوسفيان با اشاره به اينكه در سم‌پاشی‌های صورت گرفته از سمومی استفاده‌شده که کمترین آسیب و خسارت را به محیط‌زیست و شهروندان وارد کند و بیشترین تأثیر را در کنترل آفات و از بین بردن آن داشته باشد، افزود:  در اين طرح جهت مبارزه با آفات و در راستای کنترل عوامل خسارت زایی  تمامی درختان و گیاهان معابر، خیابان‌ها، رفیوژها، پارک‌ها و میدان‌ها  سطح شهر سم‌پاشی شد.

يوسفيان خاطرنشان کرد:سم‌پاشی اشجار تأثیر بسزایی در کاهش آفات، بیماری‌های گیاهی و مصرف سموم نباتی و تولید محصول سالم دارد.

وی تصريح كرد: برای جلوگیری از  بیماری‌های درختی که در اثر هجوم پشه‌های درختی ایجاد می‌شود و از سرسبزی و طراوت این درختان می‌کاهد و باعث کاهش کیفیت گونه‌های فضای سبز منجر  می‌شود، در همین راستا اين عملیات به اجرا درمی‌آید.

وي ادامه داد: ازجمله آفات مهم گیاهی، زراعی، باغی و زینتی شته‌ها هستند و این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام‌ها، اختلال در فتوسنتز و نیز ناقل بیماری‌های ویروسی هستند.

شهردار نهاوند در پایان تأکید کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک جهت مبارزه با آفاتی نظیر شته از دشمنان طبیعی آنان استفاده شود زیرا یکی از بهترین راه‌های مبارزه با شته‌ها حفظ و حمایت این دشمنان طبیعی است.

در ادامه جلسه امام‌جمعه نهاوند ضمن ابراز خرسندي از حضور در جلسه شوراي اداري شهرداري نهاوند گفت:خدمات ارائه‌شده توسط شهردار خدمات خوبي است اميد است با عملياتي شده اين اقدامات خوشحالي ما بيشتر شود.

وي بابیان اينكه يكي از مسائلي كه در روايت به آن توجه شده مسئله رزق و روزي است خاطرنشان كرد:روزي دست خداست  و اين امر در تمام ابعاد زندگي حاكم است.

امام‌جمعه نهاوند در پايان تصريح كرد:اعمال انسان‌ها چه خوب و چه بد همراه آن‌هاست پس بايستي بافکر ديني و با اتکای به خداوند به آن‌ها عمل و مديريت نماييم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار