دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی دنبال ایجاد رونق و خارج کردن بخش مسکن از رکود است.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 23 June 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی دنبال ایجاد رونق و خارج کردن بخش مسکن از رکود است.

محمود عراقی در نشست تخصصی عوامل مسئول در بخش مسکن استان همدان بیان کرد: در سالهای اخیر کشور شاهد رکود اقتصادی بویژه در بخش مسکن بوده است.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم و در رأس آن رئیس جمهوری درصدد حل مشکلات این حوزه و ایجاد رونق در بخش مسکن بوده اند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: محصولات جدید بانک مسکن و نیز اعطای تسهیلات به بخش تخصصی بویژه انبوه سازان واقعی می تواند بخش تقاضا را تحریک کرده و با کمک سایر عوامل موجب رونق بازار مسکن شود.

عراقی با مطلوب ارزیابی کردن گزارش مدیر شعب بانک مسکن بیان کرد: طبق گزارش مدیر این مجموعه در بخش مسکن به ازای هر 57 متر مربع یک شغل مستقیم ایجاد شده است بنابراین باید به پتانسیل های موجود در این حوزه و تمرکز بیشتر به اطلاع رسانی آن توجه شود.

وی همچنین بر فعالتر شدن شورای تأمین مسکن به منظور تبادل نظر با حضور پررنگ بانک مسکن و کارشناسان آن تأکید کرد. 

مدیر شعب بانک مسکن همدان نیز گفت: بانک مسکن این استان رتبه دوم را از نظر مانده منابع و رتبه نخست را از نظر مانده تسهیلات پرداختی دارد.

حسن ریحانی‌پور اضافه کرد: این در حالی است که بانک مسکن از نظر تعداد شعبه در رتبه پنجم و تعداد پرسنل در رتبه هفتم بین بانکهای استان جا دارد.

وی بیان کرد: با اتکا به نیروی انسانی کارآمد خود مصمم به تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن طرحهای دولت هستیم.

مدیر شعب بانک مسکن همدان افزود: محصولات جدیدی که توسط مدیران ارشد و کارشناسان این بانک طراحی و ابلاغ شده با هماهنگی دستگاههای مسئول در راستای ایجاد رونق در بخش مسکن عملیاتی می شود.

ریحانی پور اضافه کرد: مسئولان بانک مسکن قصد دارند با اجرایی کردن طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن، طرح امانی ویژه پیش فروش ساختمان و پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق مسکن یکم در بخش تقاضا را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: همچنین با پرداخت تسهیلات بدون سپرده مشارکت در ساخت تا یک میلیارد و 300 میلیون ریال به ازای هر واحد در بخش عرضه به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش پرداخته و بخش عرضه را نیز فعال کنند.

وی گفت: باتوجه به اینکه هم اینک زمان مناسبی برای خرید مسکن است بنابراین باید به حرکت درآوردن چرخ بازار مسکن و خروج از این رکود نیازمند تعامل، همدلی و مشارکت همه دستگاهها و مردم است.

مدیر شعب بانک مسکن همدان با ابراز امیدواری برای ایجاد رونق در بخش مسکن یادآور شد: میزان سرمایه گذاری و زمان بازدهی بخش مسکن در ایجاد اشتغال با هیچکدام از صنایع قابل مقایسه نیست.

ریحانی پور مثال زد: 134 صنعت بطور مستقیم و غیر مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است و این در حالیست که برای ایجاد اشتغال برای 100 نفردر بخش مسکن 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری لازم است در حالی که این عدد در صنعت حمل و نقل و ارتباطات 30 میلیارد ریال و صنعت نفت، گاز و معدن 300 میلیارد ریال است.
برچسب ها: بازار مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار