رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی در این استان خبر داد
کد خبر: ۲۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 19 June 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۲۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

به گزارش تسنیم، منصور رضوانی جلال اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی 64 پروژه به ارزش 29 میلیارد تومان به‌ بهره‌برداری می‌رسد که برای 200 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی درباره سرمایه‌گذاری این بخش گفت: از کل سرمایه‌گذاری انجام شده 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی، هشت میلیارد و 700 میلیون تومان از محل آورده متقاضی و یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

رضوانی جلال با اعلام اینکه 28 پروژه در زمینه آب و خاک آماده بهره‌برداری شده است، گفت: این پروژه‌ها برای 93 نفر اشتغالزایی به همراه داشته و در مجموع 27 هزار و 193 میلیون ریال برای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را از مهمترین پروژه‌های این بخش دانست و گفت: 21 پروژه آبیاری تحت فشار در 315 هکتار از اراضی کشاورزی همدان اجرا شده که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: 11 پروژه در بخش تولیدات دامی آماده بهره‌برداری است که برای این پروژه‌ها 47 هزار و 300 میلیون ریال هزینه شده و در مجموع برای 34 نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با اعلام اینکه 19 پروژه به ارزش 18 میلیارد و 820 میلیون تومان در بخش تولیدات گیاهی آماده بهره‌برداری و افتتاح است، گفت: اجرای این پروژه‌ها سبب اشتغالزایی برای 51 نفر شده است.

رضوانی جلال ایجاد گلخانه سبزی و صیفی و احداث باغ میوه را از مهمترین پروژه‌های این بخش برشمرد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی 26 هزار و 447 مترمربع گلخانه و 19 هکتار باغ میوه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از نظر منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب تاثیرگذاری بالایی دارد که خوشبختانه استقبال خوبی از ایجاد گلخانه در همدان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه مجوز احداث بیش از 70 هکتار گلخانه در همدان صادر شده است، تصریح کرد: میزان مصرف در گلخانه یک دهم اراضی کشاورزی است و همچنین می‌توان بهره‌برداری بالایی از آب موجود نیز داشت.

وی بیان کرد: بخش کشاورزی با اقداماتی همچون توسعه سیستمهای آبیاری تحت فشار و ایجاد گلخانه به دنبال مصرف بهینه آب است تا بتوان بهره‌برداری مناسبی از این منابع محدودی آبی در استان همدان داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار