رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۹ درصد از اشتغال استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۲۴۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 15 June 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۹ درصد از اشتغال استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش تسنیم، منصور رضوانی جلال در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به مناسب هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: سال گذشته با کاهش 19 درصدی بارش و انسداد چاه‌های غیرمجاز شاهد افزایش پنج درصدی تولیدات بخش کشاورزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی کشور رتبه نخست را در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داد، عنوان کرد: خوشبختانه امسال به سبب بارشهای مناسب شاهد افزایش چشمگیر در تولید برخی محصولات هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتظارات از بخش کشاورزی در حال افزایش است، بیان کرد: از 24 ماده اقتصاد مقاومتی 11 بند مربوط به بخش کشاورزی است که وزارت جهاد کشاورزی 11 ستاد برای عملی کردن این سیاستها ایجاد کرده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی کشور از 14.6 درصد به 12.6 درصد کاهش داشته است، گفت: بخش کشاورزی در استان همدان از سالهای قبل جایگاه ویژه داشته و امسال میزان اشتغال در این بخش از 28 به 29 درصد رسید.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی امسال باید 11 میلیون و 800 تن گندم، 500 هزار تن دانه‌های روغنی، پنج میلیون تن سیب زمینی، 9 میلیون و 600 هزار تن شیر، 820 هزار تن گوشت قرمز، 700 هزار تن حبوبات، دو میلیون تن گوشت مرغ و سه میلیون تن جو باید در کشور تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اعلام اینکه اجرای شبکه آبیاری و زهکشی نوین در 150 هزار هکتار از اراضی کشور در سال 95 به‌عنوان اولویت وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده است، عنوان کرد: ارتقا سطح مکانیزاسیون به 1.6 اسب بخار از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی در سال 95 است که باید در راستای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و رقابت‌پذیر بودن انجام شود.

وی درباره اولویت‌بندیهای بخش کشاورزی استان همدان نیز گفت: برای استان همدان پیش‌بینی تولید 420 هزار تن گندم در نظر گرفته شده بود که برآورد تولید 500 هزار تن گندم در استان همدان می‌شود.

رضوانی جلال از تولید 15 هزار تن دانه‌های روغنی در استان همدان خبر داد و گفت: تولید 16 هزار تن ذرت، 961 هزار تن سیب زمینی و 240 هزار تن جو از دیگر تعهدات بخش کشاورزی استان همدان محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه استان همدان احداث گلخانه از مهمترین اولویت‌های استان همدان محسوب می‌شود، گفت: با توجه کاهش منابع آبی به دنبال توسعه کشتهای گلخانه‌ای هستیم که از نظر کمی و کیفی وضعیت بهتری نسبت به کشت در اراضی را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر برای 70 هکتار گلخانه مجوز بهره‌برداری و ساخت صادر شده است، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از کشتهای گلخانه‌ای توسط بهره‌برداران این بخش شده است.

وی از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان در سال 95 خبر داد و گفت: تعهد اولیه استان همدان معادل هشت هزار هکتار بود که پس از تاکید استاندار همدان به 12 هزار هکتار افزایش یافت.

رضوانی جلال تصریح کرد: البته به دنبال این هستیم تا سیستمهای آبیاری نوین و بارانی موجود در اراضی کشاورزی همدان را به سیستم قطره‌ای تبدیل کنیم چراکه از این طریق راندمان آب از 55 درصد به 90 درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار