نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه کشت محصولات پرآب‌بر به صلاح همدان نیست، گفت: ارتقا کیفی و کمی محصولات کشاورزی در اولویت باشد.
کد خبر: ۲۴۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 15 June 2016
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه کشت محصولات پرآب‌بر به صلاح همدان نیست، گفت: ارتقا کیفی و کمی محصولات کشاورزی در اولویت باشد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی از جمله نهادها و ارگان‌هایی است که در طول انقلاب رنگ عوض نکرده و همچون گذشته است.

وی با بیان اینکه وفادار ماندن بازنشستگان این سازمان پس از بازنشستگی نسبت به این نهاد از ارزش بالایی برخوردار است، عنوان کرد: بازنشستگان وظیفه دارند تجربیات خود را به نسل جوان منتقل کنند تا شاهد تربیت مدیران توانمند باشیم.

محمدی با اظهار تاسف از این موضوع که همدان استان فقیری است و فقر مردم استان همدان را آزار می‌دهد، تصریح کرد: همدان برخلاف برخی استان‌ها از نظر صنعت وضعیت نامطلوبی داشته و جبران این خلاء دشوار است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه بخش کشاورزی با بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته و استفاده از علم روز موفق شده است با توان بالا خلا نبود صنعت را در استان همدان جبران کند که این روند باید مستمر باشد.

امام جمعه همدان با اعلام اینکه منابع آب در بخش کشاورزی براساس سهمیه‌بندی مصرف شود، بیان کرد: همدان استان کم‌آبی است که باید محصولات متناسب با منابع آبی همدان نیز کشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشت محصولات پرآب بری همچون سیب زمینی، هندوانه و چغندرقند با منابع آبی همدان تناسب ندارد، تصریح کرد: باید محصولات کم‌آب بر جایگزینی محصولات پرآب‌بری شوند که منابع آبی همدان را با تهدید مواجه ساخته است.

محمدی با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی باید از نظر کمی، کیفی و علمی ارتقا پیدا کنند، بیان کرد: باید از دانش روز برای این امر استفاده شود تا بتوان با مصرف بهینه بهترین و بیشترین تولید را داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار