استاندار همدان:
استاندار همدان با اشاره به اینکه آنچه در کشور کشف می‌شود تنها ۳۰ درصد محموله‌های قاچاق است، بیان کرد: قاچاقی که وارد کشور می‌شود، آسیب‌های جدی به تولید و اقتصاد مقاومتی وارد می‌کند.
کد خبر: ۲۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 13 June 2016
استاندار همدان با تأکید بر اینکه قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: مبارزه با قاچاق کالا با اعتنا به اقتصاد مقاومتی و در امتداد فعالیت‌های آن تشدید شود.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت دوشنبه ۲۴ خرداد در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بابیان اینکه همدان در اقتصاد مقاومتی پیشرو است، اظهار کرد: امسال باید اقتصاد مقاومتی در استان همدان به‌طور کامل عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی هر کشوری به شمار می‌رود به‌طوری‌که بیشترین آسیب به هویت اقتصادی هر کشور را قاچاق کالا وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته قاچاق کالا آسیب فراوانی به کشور رساند و واحدهای تولیدی همچنان تاوان آن را می‌دهند.

نیک‌بخت ادامه داد: تلاش‌های شبانه‌روزی در نیروهای انتظامی استان باعث شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز کارهای میدانی و موردی خوبی صورت گیرد اما این کافی نیست.

بسیاری از کامیون‌های حامل قاچاق در استان همدان به دام می‌افتند

استاندار همدان بابیان اینکه بسیاری از کامیون‌های حامل قاچاق در استان همدان به دام می‌افتند، اظهار کرد: انسجام و همکاری خوبی بین نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره اطلاعات استان برای ناامن کردن شرایط قاچاق در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در کشور کشف می‌شود تنها ۳۰ درصد محموله‌های قاچاق است، بیان کرد: قاچاقی که وارد کشور می‌شود، آسیب‌های جدی به تولید و اقتصاد مقاومتی وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در سازمان‌های دولتی استان از مصرف کالاهای خارجی پرهیز شود، تصریح کرد: کارگروه‌های مبارزه با قاچاق کالا برای تغذیه ستاد کار مطالعاتی و تحقیقاتی کنند به‌طوری‌که در دل مبارزه فیزیکی و میدانی با قاچاق کالا، کار کارشناسی نیز صورت گیرد.

مبارزه با قاچاق کالا در فصولی همچون بازگشایی مدارس بیشتر شود

استاندار همدان خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در فصولی همچون بازگشایی مدارس باید بیشتر شود و بازار و اصناف پاک‌سازی و بازبینی شود.

وی ادامه داد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان استان همدان شاهد ورود سیل گردشگران خواهد بود که در این زمان نیز باید نظارت بر اصناف بیش‌ازپیش صورت گیرد.

نیک‌بخت بابیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا باید به‌صورت گازانبری عمل شود، افزود: انتظار داریم همه مدیران دستگاه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی را اولویت کار خود قرار دهند چراکه اقتصاد مقاومتی ناجی تمام مشکلات معیشتی و کسب‌وکار و خودکفایی است.

فعالیت غیرمجاز مشمولان غایب نظام‌وظیفه در برخی واحدهای تولیدی استان

استاندار همدان با اشاره به فعالیت مشمولان غایب نظام‌وظیفه در برخی واحدهای تولیدی استان، خاطرنشان کرد: اشتغال مشمولان غایب در واحدهای تولیدی مجاز نبوده و حتماً باید به واحدهای تولیدی تذکر داده شود تا در این زمینه ریسک نکنند.

وی بابیان اینکه انبارها می‌تواند محل دپوی کالای قاچاق باشند، از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا انبارهای موجود در استان بازبینی و شناسایی شوند.

نیک‌بخت تصریح کرد: سازمان اموال تملیکی ملزم شود نسبت به تأمین انبار موردنیاز استان اقدام کند چراکه متأسفانه حجم کالاهای قاچاق بالا بوده و باید مکانی برای تحویل آن در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: نصب سیستم پلاک خوان در مبادی ورودی شهر مورد تقاضای نیروی انتظامی مصوب و پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار