عضو شورای شهر همدان بر ایجاد بخش ویژه صدور پروانه برای سرمایه‌گذاران در شهرداری همدان تاکید کرد و گفت: ضوابط و عادتهای غیرضروری در صدور پروانه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان حذف شود.
کد خبر: ۲۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 12 June 2016
عضو شورای شهر همدان بر ایجاد بخش ویژه صدور پروانه برای سرمایه‌گذاران در شهرداری همدان تاکید کرد و گفت: ضوابط و عادتهای غیرضروری در صدور پروانه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان حذف شود.

به گزارش تسنیم، محمد تبریزی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در ایجاد درآمدهای پایدار شهری اظهار داشت: تکریم و احترام به شأن و جایگاه سرمایه‌گذاران امری ضروری است و مدیریت شهری باید به این موضوع با نگاه ویژه توجه کند.

وی با اشاره به اینکه تفکر و ایده‌های شهروندان نوعی سرمایه برای شهر محسوب می‌شود افزود: شهروندان سرمایه‌های انسانی شهر همدان هستند که از لحاظ مادی و معنوی برای شهر ثروت و درآمد ایجاد می‌کنند و باید این سرمایه‌های ارزشمند مورد توجه قرار گیرند.

تبریزی به اهمیت حذف بروکراسی اداری در راه‌اندازی کار سرمایه‌گذاران اشاره و بر حذف ضوابط و عادتهای غیرضروری در صدور پروانه‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: سخت‌گیریها در روند سرمایه‌گذاریها در کاهش انگیزه سرمایه‌گذار بسیار تاثیرگذار است که باید براین اساس مجموعه مرتبط به سرمایه‌گذاران در شهرداری همدان آموزشهای لازم را ببینند.

وی اظهار داشت: زمانی سطح درآمد و کار در شهرداری در حد امروز نبود به گونه‌ای که یکسری الزامات و رفتارها توجیه داشت اما امروز علی رغم ارتقای کمی و کیفی بسیاری از اتفاقات باید مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته تفکیک طبقاتی و فروش واحدهای آپارتمانی مرسوم نبود و شهروندان برای ساخت ساختمان الزامی برای دریافت پایان کار نداشتند و ممکن بود نماسازی و پیاده‌روسازی و مواردی اینگونه را رعایت نکنند لذا شهرداری ضوابطی برای انجام این موارد قرار داد که براساس آن مردم برای ساخت ساختمان حدود یک تا دو میلیون چک پرداخت می‌کردند.

تبریزی تصریح کرد: امروز نیز با گذشت چندین سال در صدور پروانه ساختمانی حدود 200 تا 400 میلیون تومان حتی برای انبوه‌سازی بین 500 تا یک میلیارد تومان جهت ارتفاع، تراکم و حذف پارکینگ عوارض دریافت می‌شود.

وی افزود: در گذشته برای پیاده روسازی و نماسازی دو میلیون تومان چک دریافت می‌شد که امروز نیز با چندصد میلیون تومان پروانه باز دو میلیون تومان چک دریافت می‌شود و این در حالی است که اگر امروز پیاده‌روسازی و نماسازی انجام نشود شهرداری برای متقاضی تفکیک طبقاتی و پایان کار نمی‌دهد و این یکی از ضوابطی است که ممکن است سرمایه‌گذار را فراری دهد.

رییس کمیسوین اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تاکید کرد: توجه به اینگونه نکات برای سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است و شهرداری همدان باید اینگونه زوائد را حذف کند.

تبریزی دیدگاه حمایتی شهردار همدان در حمایت از سرمایه‌گذاران و نقش سرمایه‌گذاری در توسعه شهری را قابل توجه دانست و گفت: لازم است در راستای تسهیل در امور صدور پروانه برای سرمایه‌گذاران واحد ویژه‌ای(وی آی پی) در معاونت معماری و شهرسازی یا سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان ایجاد شود تا از صفر تا صد امور صدور پروانه را بدون حضور سرمایه‌گذار درمناطق انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذار بخش خصوصی پروژه پارک ملل اظهار داشت: احداث این مجموعه برای آینده شهر همدان لازم بوده و بر اساس رسالتی که برعهده شورای شهر است این آمادگی وجود دارد سرمایه‌گذاران را تا حد امکان حمایت کنیم چرا که این امر برای آینده شهر و شهروندان است.

تبریزی به اهمیت تبلیغات در سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: تبلیغات از مهمترین مقوله‌های رونق گردشگری و اقتصای شهر است که توجه به این امر جذب گردشگر و سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار