معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همدان به لحاظ توانمندی در حوزه اجتماعی به پایلوت کشوری تبدیل شده تا اقداماتی در راه بهبود وضعیت اعتیاد و ایجاد رویکرد روشنی در جامعه دنبال شود.
کد خبر: ۲۴۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 09 June 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همدان به لحاظ توانمندی در حوزه اجتماعی به پایلوت کشوری تبدیل شده تا اقداماتی در راه بهبود وضعیت اعتیاد و ایجاد رویکرد روشنی در جامعه دنبال شود.

به گزارش مهر، محمد ابراهم الهی تبار در آیین تکریم مدیرکل بهزیستی استان همدان با تبرک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبول طاعات و عبادات و با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به خصوص شهید علیرضا شمسی پور بیان کرد: خدمات بهزیستی همدان قابل تقدیر است.

الهی تبار با بیان اینکه برای رفع مشکلات بهزیستی تلاش می کنیم، گفت: دولت بعد ار چندین سال تعطیلی شورای اجتماعی کشور و نگاه اجتماعی به مسائل کشور این موضوع را به چرخه مطالع کشور برگرداند.

وی بااشاره به مطالعات انجام شده توسط مجموعه و رصد مسائل اجتماعی و بیان اینکه نگاه جدیدی از سوی مدیران اجتماعی کشور ایجاد شده است، گفت: بنابر گزارش وزیر کشور از سال گذشته مسئولان کشور ۳ مرتبه پیرامون مسائل اجتماعی کشور خدمت مقام معظم رهبری بودند.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی، جمعیت معتادین، جمعیت بیکاران، زنان سرپرست خانوار، بحث میلیون ها پرونده قضایی در کشور، ۶۰۰هزار ورودی به زندان ها، وضعیت طلاق وغیره مسئولین را برآن داشت تا اتفاق جدیدی را در کشور رقم بزنند، افزود: امروز قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به این موضوعات حساس هستند و مقام معظم رهبری مسئولین کشور را نسبت به مسائل اجتماعی بازخواست کرده اند.

الهی تبار ۵ اولویت مهم مسائل اجتماعی کشور را برشمرد و با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور هستند، عنوان کرد: به تازگی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توانمندی حاشیه شهرها در نظر گرفته شده که امیدواریم سهم عمده نیز برای استان با توجه به طرح‌های پیشنهاد شده کسب کنیم.

وی با بیان اینکه طلاق نیز از آسیب های مطرح شده برای جامعه است و در استان همدان مطالعات آن تمام شده است، گفت: باید حرکتی مناسب و همه‌جانبه در کاهش آن و ماندگاری ازدواج و تحکیم خانواده در جامعه ایجاد کنیم.

الهی تبار با بیان اینکه همدان در زمینه اعتیاد رتبه ۱۶ کشور را داراست و پایلوت مطالعات کشور قرار گرفته است، گفت: مطالعاتی پیرامون دلایل بزه کاری های اجتماعی انجام شده که مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد مرکز بازپروری غرب کشور در همدان نشان دهنده این است که همدان چنین ظرفیتی را داراست، عنوان کرد: مرکز توانبخشی ملی که امروز به دلیل مشکلات حوزه درمان به ناچار در مجموعه علوم پزشکی جای داده شده است.

معاون استاندار همدان عنوان کرد: وجود مراکز متعدد آسایشگاهی، توانبخشی‌، نگهداری معلولان و آسیب دیدگان در استان از ظرفیت بالای استان همدان خبر می‌دهد.

وی تأکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد قدرتمندی در استان وجود دارد که در کنار مجموعه مدیریتی استان قرار دارند که امیدواریم به کمک همدیگر خدمات خالصانه‌ای برای جامعه هدف بهزیستی ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار