مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: 9 مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۴۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 09 June 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: 9 مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی هاشمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، اظهار کرد: برای اینکه از ظرفیت‌های موجود آب استفاده کنیم، 58 مجتمع آبرسانی را طراحی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کل مجتمع‌ها 443 روستای استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: احداث 19 مجتمع آبرسانی در اولویت کاری این شرکت است که اجرای آن 203 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 9 مجتمع آبرسانی به سرانجام می‌رسد که هم‌اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه 31 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم که 100 درصد تخصیص یافته است.

هاشمی افزود: کل هزینه مجتمع‌های آبرسانی 66 میلیارد تومان است که از سفر ریاست جمهوری تامین شده و 26 درصد هم از منابع ملی و صندوق توسعه ملی و 10 میلیارد تومان هم برای تک روستاها منظور شده است.

وی در خصوص وضعیت فاضلاب روستاهای بالادست سد اکباتان گفت: ساماندهی فاضلاب روستاهای ارزانفود، ابرو و یلفان در اولویت قرار دارد به طوریکه در روستای ابرو 80 درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب ایجاد شده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آن با دو میلیارد تومان اعتبار به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، برای روستاهایی که در اولویت ساماندهی فاضلاب قرار دارند، 7.5 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه به برخی روستاها به صورت سیار آبرسانی می‌شود به طوریکه این کار از طریق تانکر برای هشت هزار خانواده در سطح استان انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: از جمع یک هزار و 71 روستا در استان 775 روستا با 160 هزار مشترک تحت پوشش شرکت هستند.

هاشمی با اشاره به وجود ایستگاه‌های پمپاژ برای آبرسانی یادآور شد: 890 منبع تامین آب شرب روستایی در استان وجود دارد که 400 مورد مربوط به چاه‌های عمیق و 490 مورد مربوط به چشمه، قنات و چاه‌های دستی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی تصریح کرد: بنا بر ماده 180 قانون قرار بود  6 میلیارد تومان اعتبار برای تامین، نگهداری و گندزدایی آب شرب روستایی اختصاص یابد اما هنوز مبلغی تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه 6.5 میلیارد تومان به اداره برق بدهکار هستیم، عنوان کرد: 619 دستگاه کلرزن برای گندزدایی آب شرب داریم همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال 19 دستگاه الکترولیز نمک در مجتمع‌ها نصب کنیم که خوشبختانه این دستگاه‌ها تامین شده، تنها منتظر تکمیل و راه‌اندازی مجتمع‌ها هستیم.

هاشمی به آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و شیمیایی مستقر در هشت شهرستان استان اشاره کرد و افزود: هشت هزار مورد نمونه‌گیری میکروبی انجام شده به طوریکه مطلوبیت میکروبی آب به 96 درصد رسیده است.

وی به تعویض 280 مورد پمپ اشاره کرد که برای هر یک 6 تا هفت میلیون تومان هزینه شده است و گفت: 85 درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آبفار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تنها 21 درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: اولویت اول شرکت احداث تصفیه‌خانه است به طوریکه 333 روستا نیاز به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی دارند که اعتبار مورد نیاز برای آن 83 میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار