مصرف بی‌رویه آفت کشور است و هر چه اقتصاد مطلوب باشد اما الگوی مصرف اصلاح نشود تولید با هزینه برابر خواهد بود
کد خبر: ۲۴۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 07 June 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اقتصاد ایران از نبود الگوی مصرف رنج می برد، گفت: متاسفانه در کشور برای الگوی مصرف برنامه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دومین همایش استانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آفت کشور است و هر چه اقتصاد مطلوب باشد اما الگوی مصرف اصلاح نشود تولید با هزینه برابر خواهد بود، گفت: متاسفانه در کشور برای الگوی مصرف برنامه‌ای وجود ندارد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه هنوز الگوی مصرف و فرهنگ اقتصادی را به مردم یاد نداده ایم، اظهارداشت: دین اسلام برای مبارزه با فقر آمده است چراکه دین اسلام در همه عرصه‌ها برنامه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه در ایران نباید فقط دم از تولید بزنیم در حالی که آفت اصلی اقتصاد در کشور نبود الگوی صحیح مصرف است، گفت: در فرهنگ اقتصادی باید اول به فرهنگ الگوی مصرف توجه نمود و معنای واقعی قناعت که همان به اندازه نیاز مصرف کردن است را در جامعه رواج داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فقر با کفر دیوار مشترک دارد، عنوان کرد: دین مترقی اسلام برای فقر زدایی آمده است و اگر مسلمانان با فقر دست به گریبان هستند به علت درک نکردن دین اسلام است.

آیت الله محمدی با تأکید بر اینکه دین اسلام برای مبارزه با فقر از دو طریق دعا و عبادت و علوم رسمی وارد شده است، گفت: متأسفانه اروپایی‌ها دنیا را درست کردند و این دین را هم از ما گرفتند به نحوی که شاهدیم بسیاری از مردم به دلیل فقر به دین‌هایی مانند مسیحیت، یهودی وغیره وارد می‌شوند.

وی وجود ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نشات گرفته از فقر عنوان کرد و با بیان اینکه در حدیثی از پیامبراکرم(ص) نقل شده هرکس که معاش نداشته باشد معاد ندارد، گفت: اقتصاد زیرساخت دین است و اگر به آن بی توجهی شود امور اصلاح نمی‌شود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه بخش عظیمی از خودکشی در کشور به دلیل تنگناهای فقر و بیکاری است، افزود: هر خانواده ای که معاش نداشته باشد معاد ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: یکی از پدیده های شوم که امید است دولتمرادان، خیرین، سرمایه گذاران و غیره به آن توجه داشته باشند مسئله فقر است.

وی  با اشاره به آیات و روایات افزود: وقتی از در و دیوار عالم فنته‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و غیره به وجود می‌آید و روز را به شب تبدیل می‌کند تنها راه اصلاح پناه بردن به قرآن است و تنها زمانی می‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم که دستورات و فرامین قرآنی را موبه‌مو انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار