استاندار همدان با تاکید بر اینکه تلاش مدیران استان در جذب اعتبارات ملی کافی نیست، گفت: جذب اعتبارات ملی اولویت اصلی همدان در سال ۹۴ است.
کد خبر: ۲۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷ 18 April 2015
استاندار همدان با تاکید بر اینکه تلاش مدیران استان در جذب اعتبارات ملی کافی نیست، گفت: جذب اعتبارات ملی اولویت اصلی همدان در سال ۹۴ است.

به گزارش تسنیم؛محمدناصر نیک  در نخستین شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در سال ۹۴ اظهار داشت: دولت در ابتدای ورود خود بر فعالیت بخش خصوصی تاکید داشته و معتقد است که بخش خصوصی نجات‌بخش کشور است.

وی با بیان اینکه باید با بخش خصوصی عزت‌مندانه در کشور و استان رفتار شود، افزود: باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم تا آنها نیز بتوانند با دغدغه کمتر نسبت به تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه استان اقدام کنند.

نیک بخت با اشاره به اینکه در استان به دنبال رفع مشکلات و دغدغه‌های بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: دولت با وجود تنگناهای بسیار در سال گذشته توانست در رفع مشکلات بیکاری، اقتصادی و معیشتی مردم گام‌های اساسی بردارد که البته نباید از نقش بخش خصوصی در این زمینه غافل شد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی همدان می‎تواند در توسعه استان موثر باشد، افزود: منتخبان فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی می‎توانند مجموعه‌ای پویا را برای فعالیت رقم بزنند البته با همدلی و همکاری اتاق بازرگانی  و دولت امیدواریم شاهد رونق اقتصادی مناسبی در ستان همدان باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: باید قدردان و خوشحال باشیم از تیم مذاکره‌کننده‌ای که به پشتیبانی ملت در مذاکرات تلاش‌های نفس‌گیری داشتند و بر حفظ عزت مردم ایران پافشاری داشته است.

وی با بیان اینکه سربازان جمهوری اسلامی ایران عزتمندانه از حقوق ملت ایران در برابر ۱+۵ دفاع می‌کنند، تاکید کرد: دنیا به این رسیده است که باید ایران دارای انرژی هسته‌ای و حق غنی‌سازی را قبول کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تا رسیدن به توافق نهایی هنوز فرصت داریم، بیان کرد: توافق نهایی ثابت می‌کند نمایندگان کشور چقدر از حقوق ایران دفاع کرده‌اند، قسمتی از حقوق ایران به خوبی دیده شده که دشمن ایران دچار هراس شده و واکنش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: دنیا و آمریکا متوجه شده که با جنگ و زور نمی‌توانند با ملت ایران مقابله کنند، همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت باید در عرصه مذاکرات ظهور یابد و مدیران و مردم کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوان به اهداف مدنظر نظام دست پیدا کنیم.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری دو انتخابات در سال ۹۴ اظهار داشت: انتخابات یکی از عرصه‎های ظهور همدلی و هم‎زبانی است و باید در عرصه انتخابات شرایط اخلاقی حفظ شده و رقبا از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی با اعلام اینکه باید به درستی شعار امسال در عرصه انتخابات عملیاتی شود، بیان کرد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در استان همدان از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم حماسه سیاسی دیگری در همدان رخ دهد.

وی با اعلام اینکه تنها ۲۳ درصد از اعتبارات کشور در سطح استان‌ها توزیع می‎شود، اظهار داشت: مابقی اعتبارات کشور معادل ۷۷ درصد در مرکز و سازمان‌ها متمرکز بوده و باید نسبت به جذب این اعتبارات تلاش جدی صورت گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته تلاش خوبی برای جذب اعتبارات ملی از سوی مدیران استان همدان صورت گرفت، عنوان کرد: این تلاش هنوز کافی نبوده و مدیران استان همدان باید از امسال نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.

نیک بخت با اعلام اینکه در بهترین حالت اعتبارات عمرانی استان همدان به ۳۰۰ میلیارد تومان می‎رسد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش بیشتری در زمینه جذب اعتبارات عمرانی داشته باشند تا بتوان سهم استان از اعتبارات ملی را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مدیران به جذب اعتبارات ملی برمی گردد، تصریح کرد: از چند سازمان همچون آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، کشاورزی و ورزش و جوانان سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات ملی تلاش خوبی داشتند.

استاندار همدان با بیان اینکه در هر شورای برنامه‌ریزی مدیران از جذب اعتبارات ملی باید گزارش دهند، عنوان کرد: امیدواریم مدیران با هماهنگی با نمایندگان استان همدان تلاش جدی در زمینه جذب اعتبارات داشته باشند.

وی با اعلام اینکه ۹۵ درصد از منابع آب استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: اگر کشاورزان همراهی داشته و سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی همدان اجرا شود بخش قابل توجهی از این آب ذخیره می‎شود.

نیک بخت با اعلام اینکه صرفه‌جویی ۱۰ درصدی آب در بخش کشاورزی سبب ذخیره‎سازی ۸ برابری آب در سد اکباتان می‎شود، بیان کرد: سالانه باید ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود که تا پایان سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار به این سیستم مجهز شده بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار