رئیس جهاد کشاورزی همدان از ساخت کشتارگاه دارای کد IR و مخصوص صادرات در شهرستان رزن خبر داد و گفت: این کشتارگاه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۲۴۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 04 June 2016
رئیس جهاد کشاورزی همدان از ساخت کشتارگاه دارای کد IR و مخصوص صادرات در شهرستان رزن خبر داد و گفت: این کشتارگاه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فارس، منصور رضوانی‌جلال امروز در گفت‌وگو با استان همدان را یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور دانست و اظهار کرد: در استان همدان 20 تا 25 هزار تن مرغ مازاد تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مرغ مازادی که در استان همدان تولید می‌شود را به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر کنیم، ادامه داد: برای صادرات مرغ‌های مازاد به کشورهای دیگر باید کشتارگاه با کد IR در استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در همدان تاکنون هیچ کشتارگاهی کد IR نداشته است، افزود: کشتارگاهی که کد IR نداشته باشد، قابلیت صادرات ندارد.

وی با اشاره به ساخت کشتارگاهی دارای کد IR در شهرستان رزن، بیان کرد: برای ساخت این کشتارگاه تخصیص 4 میلیارد تومانی نیاز بود که از طریق بانک کشاورزی این اعتبار ارائه شد.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه اگر این کشتارگاه راه‌اندازی شود شرایط صادرات مرغ به کشورهای خارجی از جمله روسیه فراهم می‌شود، افزود: سرمایه‌گذار این پروژه ترکیبی از سرمایه‌گذار بومی و غیر بومی است.

وی ظرفیت کشتارگاه در حال ساخت در شهرستان رزن را 2 هزار قطعه در ساعت دانست و بیان کرد: این کشتارگاه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کارهای ساختمانی آن انجام شده و مباحث مربوط به تجهیزات باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان اشتغالزایی کشتارگاه در حال ساخت در رزن را 50 نفر اعلام کرد و افزود: اگر تسهیلات تخصیص یافته زودتر داده شود به احتمال زیاد تا پایان سال این کشتارگاه راه‌اندازی می‌شود اما در هر صورت راه‌اندازی آن بستگی به تسریع در تخصیص اعتبار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار