بکارگیری مدیران بازنشسته و تقریبا سالمند که دیگر توان اجرایی ندارند و همه خلاقیت خود را در 30 سال نشان داده‌اند و اکنون در حوزه مدیریتشان هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نمی‌دهد بی‌شک برای استان خسران است و بس.
کد خبر: ۲۴۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 04 June 2016
وجود برخی مدیران بی‌انگیزه، موجب خسران استان همدان می‌شود که استاندار باید فکری به حال این وضعیت کند.

به گزارش فارس، استان همدان همچون دیگر استان‌های کشور در بحث اشتغال دچار برخی مشکلات و چالش‌هاست و البته در خصوص آمار اشتغال و بیکاری در پایتخت تاریخ و تمدن اعداد و ارقام مختلفی بیان می‌شود که هر کدام در جای خود قابل بررسی و تحقیق است.

استاندار همدان که خود را بیشتر اقتصادی می‌داند تا کنون در راستای حل مشکلات اقتصادی و حوزه‌های مرتبط با اقتصاد همچون اشتغال، توسعه و رفع موانع تولید در استان گام‌هایی برداشته که البته در این باره باید گفت یک دست صدا ندارد و پیگیری و جلسات مختلف استاندار همدان با مدیران ارشد کشوری در حوزه‌های مختلف به تنهایی به نتیجه نمی‌رسد؛ در این راه استاندار نیازمند همراهی و تلاش مجموعه مدیران استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

در همین خصوص اهالی رسانه بارها شاهد این مهم بوده‌اند که نیکبخت در جلسات مختلف خواستار همکاری بیشتر کارشناسان دستگاه‌های مختلف شده است؛ به نظر می‎رسد اگر کارشناسان ادارات در انجام امور همت بیشتری نشان دهند و کار امروز را به فردا واگذار نکنند بسیاری از موارد پیگیری شده در تهران و البته مباحث سرمایه‌گذاری در استان زودتر به نتیجه برسد.

مدیران استانی نیز در این خصوص می‌توانند با طرح برنامه‌های مختلف سعی بیشتری در راستای حل مشکلات اقتصادی داشته باشند و صدالبته که «حق»، گرفتنی است و مردم استان انتظار دارند که مدیرانش حق همدان را در توسعه اقتصادی، صنعتی و زیرساخت و... بگیرند.

مدیری که همه ساعت کاری خود را صرف حضور در جلسات داخلی و استان می‌کند و در اتاق باشکوه مدیریت نشسته به طور قطع نمی‌تواند اتفاق قابل توجهی را در حوزه مدیریتی خود رقم بزند.

باید دید در شرایط اقتصادی سخت موجود چند درصد از مدیران استان در بین شهروندان رفت و آمد دارند؟ و چقدر پای حرف‌های شهروندان نشسته‌اند تا از مشکلات آنها بدانند؟ فرمانداران شهرستان‌ها که در مرکز استان ساکن هستند به چه میزان از دغدغه‌ها و خواسته‌های شهروندان شهرستان تحت مدیریت خود اطلاع دارند؟ آیا به طور مستمر در بین مردم و در محلات بدون امکانات و با مشکلات فراوان حاضر شده‌اند؟

مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی آیا جلسات پیوسته‌ای را به صورت دوطرفه با جامعه هدف خود برگزار می‌کنند؟ مدیران امروز آیا به معنای واقعی خود را کارگزار مردم می‌دانند و یا اینکه از پشت شیشه دودی خودروهای چندمیلیونی و بعضاً شاسی‌بلند به مردم می‌نگرند و تنها وظیفه خود را امضا با خودنویس سبز می‌دانند و دیگر هیچ؟

استان همدان اکنون در برخورداری از امکانات زیرساختی حمل و نقل در زمره استان‌های محروم قرار دارد و تنها داشته پایتخت تاریخ و تمدن در این حوزه فقط آزادراه همدان ـ ساوه است و دیگر هیچ!

امروز صدای سوت قطار که در همدان به گوش نمی‌رسد به کنار! فرودگاه همدان نیز تعطیل شده و می‌توان از فضای آن برای کشت و کار استفاده کرد!!

سالن‌های چندمنظوره در همدان که با هزینه‌های چند میلیاردی در مقطعی ساخته شد که شاهد اجرای کنسرت، تئاتر، پخش فیلم و اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد در حال خاک خوردن است و تنها انجمن کاریکاتور همدان با داشتن چهره‌های موفق و شناخته شده این هنر در عرصه ملی تعطیل شده است.

امروز همدان با داشتن چندصد جاذبه گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی به عنوان مقصد گردشگری مسافران شناخته نمی‌شود و آمار گردشگران وارد شده به پایتخت تاریخ و تمدن از روستای ابیانه کمتر است؛ به لطف تغییر چندباره مدیریت گردشگری استان جشنواره زمستانی و تابستانی نیز در دیار الوند تعطیل شد.

اکنون بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مدیران و بخش خصوصی وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان مناسب نیست و هر روز واحدهایی به تعطیلی و بیکار شدن جماعتی که تنها امیدشان حقوق نسبتاً کم این واحدها است نزدیک می‌شوند.

در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز متاسفانه اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد و همدان در بحث مصرف دخانیات رتبه سوم را کسب می‌کند و حالا طلاق و... بماند!!

با در نظر گرفتن همه این مباحث اکنون بسیار ضروری و لازم است که نیکبخت به عنوان استاندار همدان تصمیمی جدی در خصوص مدیریت برخی از دستگاه‌ها اتخاذ کند و این مهم را همواره مد نظر قرار دهد که بالاخره روزی روزگاری باید پاسخگوی مردم همدان و همه این کمبودها و مشکلات باشد.

برخی مدیران متاسفانه سالهاست که بر صندلی خود تکیه زده‌اند و هیچ اقدام موثری هم ندارند و گویا بودنشان فقط بر اساس مصلحت است.

بکارگیری مدیران بازنشسته و تقریبا سالمند که دیگر توان اجرایی ندارند و همه خلاقیت خود را در 30 سال نشان داده‌اند و اکنون در حوزه مدیریتشان هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نمی‌دهد بی‌شک برای استان خسران است و بس.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار