راه و شهرسازی طرح‌های مصوب مناطق حاشیه‌نشین را برای همدان و ملایر در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 26 May 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر، مهرداد نادری فر صبح پنجشنبه در کارگروه ارتقا وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان همدان که در استانداری برگزار شد، از اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی که برای مناطق حاشیه‌نشین شهرها از سوی وزارت کشور ابلاغ‌شده خبر داد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بابیان اینکه استانداری‌ها مجریان این طرح هستند، ادامه داد: راه و شهرسازی طرح‌های مصوب مناطق حاشیه‌نشین را برای همدان و ملایر در دستور کار قرار داده است.

وی با عنوان اینکه باید نیازهای اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه‌نشین استان همدان را بررسی کنیم، افزود: باید مناطق محروم استان همدان را شناسایی کرده و نیاز به انجام کارهای عمرانی مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی را سنجید.

نادری فر با اظهار اینکه به دنبال موضوع نامه‌ای که از سوی وزارت کشور ارسال‌شده طرح‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق باید انجام گیرد مشخص شد، اعلام کرد: پروژه‌های موردنظر برای اجرا باید عمرانی و مرتبط با نیازهای اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی بابیان اینکه اجرای پروژه‌ها باید در مدت‌زمان یک‌ساله مقدور و در کوتاه‌مدت تأثیر ملموسی در زندگی اهالی مناطق داشته باشد، گفت: پروژه‌ها باید به‌گونه‌ای تعریف شود که امکان تخصیص منابع استانی برای آن‌ها وجود داشته باشد.

نادری فر تأکید کرد: پروژه‌های مشخص‌شده برای هر دستگاه باید جزو برنامه‌های آن دستگاه باشد و بتواند به آن منابع لازم را تخصیص دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اعلام این خبر که برای اجرای این طرح مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص‌یافته، توضیح داد: این مبلغ برای کل کشور در نظر گرفته‌شده که بر اساس مشکلات هر استان ازنظر حاشیه‌نشینی تخصیص می‌یابد.

نادری فر بابیان اینکه سه شهر از استان همدان مصوبه اجرای این طرح رادارند، افزود: پروژه‌های اولویت‌دار این طرح شامل تخصیص اعتبار برای شورای محلی، ایجاد مراکز فرهنگی، مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس اجتماعی، نگهداری کودکان وزنان خیابانی، ساماندهی متکدیان، ایجاد مرکز ترک اعتیاد، ایجاد فضای سبز، مسجد، خانه قرآن، اماکن ورزشی، احداث کتابخانه، بازارچه محلی، فرهنگسرا و تقویت مراکز مشاوره است.

وی با اشاره به اینکه در هر شهرستان ۲ تا ۵ منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد، اظهار کرد: باید برنامه‌ای مشخص و هفته‌ای به نام هفته فرهنگی تعیین و در هریک از این مناطق حاشیه‌نشین کارگروه‌های اجتماعی، کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و بازآفرینی برنامه‌هایی داشته باشند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه مناطق حاشیه‌نشینی و پیگیری و کنترل ناهنجاری‌های عمومی نباید فراموش شود، بیان کرد: مکان‌هایی در مناطق حاشیه‌نشین وجود دارد که می‌توانیم با هزینه‌هایی کمتر از هزینه ساخت آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و حتماً نباید در فکر احداث بنایی جدید باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار