وی با بیان اینکه از فروردین ماه سال ۹۳ تا امروز ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شده است که این مرهون تلاش های واحدهای تولیدی استان است، گفت: آنقدر مشکل بیکاری در استان وسیع است که این همه شغل ایجاد شده اما نتوانسته گوشه ای از این مشکلات را پر کند.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 26 May 2016
استاندار همدان با بیان اینکه دولت شرایط کار برای کارفرمایان را آسان کرده تا واحدهای تولیدی سرپا بمانند، گفت: سرمایه در گردش با سود ۲۱ درصد مشکل واحدهای تولیدی را حل نمی‌کند.

به گزارش مهر، محمد ناصر نیکبخت ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: امسال بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و باید با هم افزایی مشکلات اشتغال جوانان را حل کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه مشکلات اقتصادی استان بدون کمک واحد های تولیدی محقق نخواهد شد، گفت: برای این کار باید واحدهای نیمه تعطیل را فعال و واحد های تولیدی فعال را نیز تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه از فروردین ماه سال ۹۳ تا امروز ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شده است که این مرهون تلاش های واحدهای تولیدی استان است، گفت: آنقدر مشکل بیکاری در استان وسیع است که این همه شغل ایجاد شده اما نتوانسته گوشه ای از این مشکلات را پر کند.

وی بیان کرد: تا آبان ماه سال ۹۲ حدود ۲۱ هزار شاغل در استان بیکار شده بودند که همگی کارگران واحدهای تولیدی استان بودند چرا که تا این تاریخ از ۱۵۰۰ واحد تولیدی استان ۶۰۰ واحد از گردونه تولید خارج شده بود.

نیکبخت اضافه کرد: تنها ۱۸ واحد تولیدی استان در آبان ماه ۹۲ بالای ۷۰ درصد ظرفیت کار می کرد که در این شرایط باید جای این خلا ها را پر کرده و در کنار آن برای جوانانی که تازه وارد میدان کار شده اند اشتغال ایجاد کنیم و در کنار آن افراد بیکار شده را نیز به کار بازگردانیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر کارفرمایی وجود نداشته باشد کارگری هم مشغول به کار نخواهد شد، پس باید شرایط برای کارفرمایان تسهیل شود، گفت: از سویی باید کارگران را نیز حمایت کنیم اما نباید احساسات به خرج داد که این می تواند به ضرر توسعه استان باشد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه تا زمانی که کارفرما شرایط لازم را نداشته باشد دیگر کارفرمایان جذب استان نخواهند شد، گفت: از هیئت های رسیدگی به تخلفات می خواهم بر مبنای واقعیت ها رای دهند و با مدارا مشکلات را حل کنند و تا از تعطیل شدن واحد ها جلوگیری شود.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ دولتی قادر و مجاز به احداث کارخانه و ایجاد شغل نیست و همانی هم که در دست دارد طبق اصل ۴۴ باید به بخش خصوصی واگذار کند، عنوان کرد: طبق چشم انداز کشور باید به رشد هشت درصد برسیم که برای تحقق این امر نیازمند ۹۰۰ هزار میلیارد تومان و ۷۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم که به غیر از بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذار خارجی هیچ فردی نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی اضافه کرد: دولت برای این موضوع باید شرایط را فراهم کند اما بخش خصوصی باید وارد شود.

نیکبخت گفت: دولت مصمم است برای اجرای اقتصاد مقاومتی به کارفرمایان هر کمکی در قالب مصوبه دولت و ستاد تسهیل انجام دهد.

وی اضافه کرد: از این پس طبق این مصوبه تمام واحد های تولیدی بدهکار، معوقه دار، واحدهای قرار گرفته در سر فصل مشکوک الوصول و کارفرمایان دارای چک برگشتی برای دریافت تسهیلات هیچ مانعی نخواهند داشت.

استاندار همدان اظهار داشت: اداره مالیات و سازمان تامین اجتماعی حق ندارند هیچ کارفرمایی را به دلیل بدهی از پرداخت وام منع کنند.

وی با بیان اینکه اگر کارفرما را کمک کنیم به فکر کارگر نیز خواهد بود، گفت:در عین حال اجازه هیچ ظلمی به هیچ کارگری نخواهیم داد که این امر نیازمند مدیریت است.

وی عنوان کرد: قرار است دولت تسهیلاتی را برای واحدهای تولیدی و سرمایه در نظر بگیرد چرا که معتقدیم سرمایه در گردش با سود ۲۱ درصد نمی تواند مشکل واحد های تولیدی را حل کند.

نیکبخت با بیان اینکه دولت ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در گردش برای واحدهای تولیدی پیش بینی کرده است، ادامه داد: سهم واحد های تولیدی استان از این رقم مشخص خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار