معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان را نباید به صورت تک بعدی پرورش داد، گفت: انسان تک بعدی جامعه را به نابودی می کشاند
کد خبر: ۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ 02 February 2015
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان را نباید به صورت تک بعدی پرورش داد، گفت: انسان تک بعدی جامعه را به نابودی می کشاند

به گزارش مهر، حمیدرضا کفاش در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در هنرستان تهذیب همدان با بیان اینکه محوری ترین شعار انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که هر سه محقق شد، افزود: ایران قبل از انقلاب کاملا به کشور های غربی وابسته بود و بزرگترین مقامات ایران در مقابل کوچکترین مقامات غربی سر تعظیم فرود می آوردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کسی حق اعتراض به مستشاران آمریکایی را نداشت و تعداد مشروب فروشی های تهران بیشتر ازکتابفروشی ها بود، اظهارداشت: به لحاظ فرهنگی آن چنان گستره کار کرده بودند که دانشمندان نیز ترجیح می دادند که وابسته باشند و در آن دوران حتی اجازه تولید کوچکترین سلاح را نیز نداشتیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استقلال به معنی روی پای خود ایستادن و اتکا به نیروی جوان و تولید بومی و قطع وابستگی ها است، عنوان کرد: امروزه کشورهای غربی با محقق شدن این شعار نمی خواهند کشور ایران روی پا خودبایستد بلکه می خواهند کشور بازار مصرف کالاهای تولیدی آنها باشند اما باید بدانند که با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران طعم واقعی استقلال را چشیده اند .

کفاش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند ادعا کند که تنها کشوری است که همچنان برای محقق شدن این شعار پافشاری می کند و وابستگی کامل خود به استکبار را قطع کرده است، گفت: اکنون آنها به دنبال ایجاد رابطه با ایران هستند اما رابطه با ایران برای آنها به یک آرزو تبدیل شده است.

هنگامی می توانیم از دانش آموزان در آینده بهره مند شویم که روحیه آنها در ابعاد مختلف رشد کند

حمید رضا کفاش با تاکید بر اینکه دانش آموزان را نباید به صورت تک بعدی پرورش داد چرا که انسان تک بعدی جامعه را به نابودی می کشاند، گفت: هنگامی می توانیم از دانش آموزان در آینده بهره مند شویم که روحیه آنها در ابعاد مختلف رشد کند .

کفاش با بیان اینکه به منظور تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ۳۶ هزارشهید دانش آموز و پنج هزار شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده ایم که اینها بخشی از شهدای کشور هستند، اظهارداشت: دانش آموزان باید از تربیت یک بعدی خود فاصله بگیرند کمااینکه محدود کردن دانش آموزان سال اخر برای خواندن درس به منظور موفقیت در کنکور و عدم حضور در فعالیت های مختلف مصداق تربیت تک بعدی است .

وی با تاکید براینکه باید فرزندان خود را به صورت فعال  تربیت کنیم، عنوان کرد: آینده جامعه نیاز به دانش آموزان چند ساحتی دارد که در ابعاد مختلف وجود خود کار کنند و در این زمینه مربیان و معلمان باید در همه ابعاد وجودی دانش آموزان کار کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم زنگ انقلاب در هنرستان تهذیب یک هزار و ۳۹۳ جلد کتاب جدید و نو را به  منظور استفاده دانش آموزان به کتابخانه این مدرسه هدیه کرد










منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار