علی مراد رستمی کیا سرمایه‌گذار بخش گردشگری در حاشیه نمایشگاه تخصصی اقتصاد و سرمایه با حضور در غرفه تابناک وبا شرکت در میزگرد تخصصی اقتصادی در جمع اصحاب رسانه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یکی از لازمه‌های اقتصاد است که می‌تواند نقش مؤثری در تبادل اطلاعات بین بخش خصوصی و دولتی باشد.
کد خبر: ۲۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 22 May 2016

علی مراد رستمی کیا سرمایه‌گذار بخش گردشگری در حاشیه نمایشگاهتخصصی اقتصاد و سرمایهبا حضور در غرفه تابناک وبا شرکت در میزگرد تخصصی اقتصادی در جمع اصحاب رسانه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از لازمه‌های اقتصاد است که می‌تواند نقش مؤثری در تبادل اطلاعات بین بخش خصوصی و دولت باشد.

وی با اشاره به همایش اقتصادی سال ۹۳ که توسط استاندار همدان برگزار شد گفت: این همایش اتفاق خوبی بود و بنده با ارائه سه طرح اقتصادی یکی از سرمایه‌گذارانی بودم که موافقت اصولی گرفتم و تاکنون این موافقت اصولی منجر به اخذ مجوز نشده است.

در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که چرا با توجه به شعارهایی  مدیران استانی درزمینه حمایت از سرمایه‌ گذاری داده می‌شود عملاً کاری انجام نمی‌شود؟ گفت: بنده به‌عنوان کسی که کار مدیریتی در حوزه خودم انجام می‌دهم باید متخصص کار خودم باشم و این عدم‌حمایت‌ها را ضعف مدیریتی میدانم عدم مدیریت و نداشتن مدیران متخصص یکی از ضعف‌های بخش اقتصادی و موانع کسب‌وکار در استان است.

رستمی در پاسخ به جواب خبرنگار روزنامه ایران در رابطه با میزان پیشرفت طرح‌های پیشنهادی تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که در همایش سرمایه‌گذاری موافقت اصولی گرفت ایجاد یک کارخانه سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در منطقه گل‌تپه بود که به‌منظور ایجاد اشتغال برای نیروی جوان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها داده شد که ایجاد و احداث این کارخانه بیش از هزار نفر از کشاورزان این منطقه را ساماندهی می‌کند و کلنگ این کارخانه در بهمن‌ماه ۹۴ زمین‌خورده شد و طرح همچنان بلاتکلیف است و مجوزهای لازم صادر نشده است.

وی در ادامه بحث خود افزود: ازآنجایی‌که هرساله کشاورزان این منطقه محصولاتی همچون سیب‌زمینی و دیگر فرآورده‌های خود را به‌صورت خام فروشی و بسته‌بندی نامناسب باقیمت‌های نازل به فروش می‌رسانند و به دلیل نبود بازار مناسب گاه با ضرر و زیان‌های متعددی روبرو می‌شوند و درحالی‌که می‌توان با ایجاد این کارخانه سورت و بسته‌بندی در این منطقه نه تنها برای اهالی منطقه اشتغال‌زایی کرد بلکه به‌جای اینکه محصولات این منطقه به‌صورت خام به شهریار فرستاده شود تا بسته‌بندی شود و دوباره برگردد از همدان به کشور عراق صادر شود همین محصولات در همین منطقه بسته‌بندی و فرآوری شود و تحقق این امر نه تنها اشتغال‌زایی و از مهاجرت بی‌رویه ممانعت می‌کند بلکه تأثیر به سزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.


نمایشگاه تخصصی پل ارتباطی دولت با بخش خصوصی/ ضعف مدیریتی از عوامل از موانع کسب‌ و کار در استان / بلاتکلیفی پروژه‌ی بسته بندی قهورد / بروکراسی اداری سد راه سرمایه‌گذاری


رستمی کیا با اشاره به دیگر طرح اقتصادی خود افزود: یکی دیگر از طرح‌ها ایجاد گلخانه درزمینه‌ی با مساحت یک هکتار در منطقه گل‌تپه است که با توجه به مسائل کم‌آبی منطقه در همایش بحران آب موافقت اجرای این طرح را گرفتیم و مشکل این پروژه بروکراسی اداری است فقط ۹ ماه طول کشید تا امور آب تأیید نمایدوحال که مورد تأیید قرارگرفته ۱۲ میلیون تومان هزینه برای صدور مجوز تقاضا کرده است، اگر قرار باشد سرمایه‌گذار هزینه همه زیرساخت‌ها را بدهد با هزینه همین‌ها می‌تواند جای دیگر سرمایه‌گذاری کند و اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: زمانی که مدیران اعلام می‌کنند از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم چرا عملاً ما این حمایت را دریافت نمی‌کنیم. بنده سرمایه‌گذاری هستم که تسهیلات هم نیاز ندارم، آیا فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند آب و برق نباید به عهده دولت باشد؟ دولت برای من سرمایه‌گذار چه‌کاری قرار است انجام دهد؟

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار حاضر در جلسه مبنی بر اینکه آیا شما پیشنهاد سرمایه‌گذاری از استان‌ها و جاهای دیگر هم داشته‌اید؟ گفت: بله یکی از شهرهای شمالی پیشنهاد سرمایه‌گذاری کرده و تاکنون سه جلسه با بنده داشته‌اند که بنده طرح گردشگری خود را به آنجا ببرم حتی زمین مجانی با سندش را ارائه داده‌اند تابنده طرحم را آنجا عملیاتی کنم.

رستمی کیا در ادامه خاطرنشان ساخت: بنده از دهه ۶۰ از منطقه کبودرآهنگ رفته بودم و بعد از سال‌ها به دلیل داشتن ارق به زادگاهم برگشتم و متوجه شدم مهاجرت و فقر در زادگاهم بیداد می‌کند تصمیم گرفتم سرمایه‌گذاری که درزمینه ساخت‌وساز در تهران رادارم برای ساماندهی این منطقه بیاورم و هدفم اشتغال جوانان و فقرزدایی و توسعه منطقه است و اعتقاد بنده این است تا روستا توسعه نداشته باشد شهر نیز نمی‌تواند توسعه یابد.

وی درباره پروژه غار علی‌صدر که مدت‌هاست بر سر زبان‌ها است گفت: بنده در همایشی به فرماندار کبودرآهنگ پیشنهاد دادم که برای توسعه غار علیصدر کاری انجام دهد که ایشان از بنده خواستند خودم وارد شوم. بنده هم طرح ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی را ارایه کردم. بعد از چندین ماه مطالعه و جلسات متعدد با هیئت‌مدیره غارعلیصدرچندین تفاهم‌نامه نیز منعقد شد و موافقت‌های اولیه را گرفتیم.


نمایشگاه تخصصی پل ارتباطی دولت با بخش خصوصی/ ضعف مدیریتی از عوامل از موانع کسب‌ و کار در استان / بلاتکلیفی پروژه‌ی بسته بندی قهورد / بروکراسی اداری سد راه سرمایه‌گذاری


رستمی در ادامه تصریح کرد: بیش از دو سال و دو ماه است که از ارائه طرح پروژه غار علی‌صدر می‌گذرد و هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است و همین امروز در جلسه هیئت‌مدیره غار گفتم که اگر امروز تکلیف روشن نشود دیگر مرا نخواهید دید.

وی در پاسخ به میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی این پروژه گفت: فاز نخست این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و از روی که مجوز ساخت به ما بدهند ۳ سال ونیم زمان نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد.

رستمی کیا در پایان خاطرنشان ساخت: غارعلیصدر یک اثر طبیعی، ملی و جز انفال است ما در نظر داریم این پروژه را در حاشیه غار ایجاد نماییم تا بتوانیم یک مجموعه کاملاً توریستی و تفریحی از قبیل هتل، مرکز خرید، رستوران و غیره برای جذب گردشگر داشته باشیم.

مطالعات دقیقی در این منطقه انجام داده‌ایم و در حال حاضر در روز بیش از ۳ هزار نفر از غار بازدید دارند و در ایام پیک مانند نوروز و ایام تعطیل به بیش از ۱۱ هزار نفر بازدیدکننده نیز می‌رسد و تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای اسکان و تفریح گردشگر در این طرح دیده شده است و منتظر هستیم که هیئت‌مدیره غار علی‌صدر سریعاً تعیین تکلیف نماید.



نمایشگاه تخصصی پل ارتباطی دولت با بخش خصوصی/ ضعف مدیریتی از عوامل از موانع کسب‌ و کار در استان / بلاتکلیفی پروژه‌ی بسته بندی قهورد / بروکراسی اداری سد راه سرمایه‌گذاری


در پایان رستمی کیا ضمن تشکر از محمودی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان برای پیگری های مستمرر در کمک به سرمایه گذاران از امور آب برای کندی روند اداری در اعطای و ایجاد مجوزهای چاه آب پروژه‌های گلخانه‌ی اکنلو و بسته‌بندی قهورد ابراز گله‌مندی کرد و خاطرنشان ساخت: پیشرفت و تسهیل سرمایه‌گذاری تنها نمی‌تواند با تأکید استاندار صورت گیرد این امر نیازمند همراهی همه‌ی مسئولین و دلسوزان استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش‌های استاندار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خلیلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
قابل توجه صاحب فرش قرمز ، اینها درد دل یک سرمایه گذار بنده خداست . نه از امریکا پول گرفته نه از تبار دولت قبلیه. فقط دلسوز جوانان بیکار این دیار مظلومه
حسینی اجاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اینجوری نمیشه در همدان سرمایهگذار رو نگهداشت ، یک کارشناس یا یک مدیر رده میانی در ادارات و سازمانها تمامی رشته رو پنبه میکنه . چونکه حقوق مبارکش مرتب سر ماه میرسه و با جوونای بیکار هم بیگانه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار