برای انجام کار فرهنگی باید این کار را از درون مدارس شروع و در حوزه جوانان نیز کارگروه‌های دانشجویی را در مباحث فرهنگی فعال و از این ظرفیت در فرهنگ‌سازی سطح شهر استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۳۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 16 May 2016
 رئیس شورای شهر همدان فراموش کردن روحیه مطالبه‌گری را از مشکلات جامعه دانست و گفت: انگیزه مطالبه‌گری در جامعه کشته شده در حالی که افراد باید اندیشه‌پرور و مطالبه‌گر باشند.

به گزارش مهر، علی اکبر نظری پیش از ظهر دوشنبه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه نهضت امام(ره) یک نهضت فراگیر بود، گفت: پشت سر این نهضت یک اندیشه قوی وجودداشت که جامعه را در برگرفت اما در طول انقلاب عظمت این نهضت به فراموشی سپرده شد.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه احساس را جایگزین اندیشه و عقلانیت کرده ایم، عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه دولت‌ها هستند که آسیب‌های زیادی به مردم زده‌اند بنابراین اصلاح ساختار دولت ضروری است.

نظری فراموش کردن روحیه مطالبه‌گری را یکی از مشکلات جامعه دانست و ادامه داد: انگیزه مطالبه‌گری در جامعه کشته شده است در حالی که باید افراد را به این سمت بکشانیم که اندیشه‌پرور و مطالبه‌گر باشند.

باید عقلانیت را در جامعه رواج دهیم تا مشکلات حل شود

نظری با بیان اینکه باید عقلانیت را در جامعه رواج دهیم تا مشکلات حل شود، گفت: جامعه با احساسات پیشرفت نمی‌کند بلکه باید عقلانیت و اندیشه را در افراد زنده کرد تا نهضت امام(ره) مورد تخریب قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان، تفکر سکولار را در جامعه گسترش می‌دهند، اضافه کرد: متأسفانه در جامعه خود تشکیلاتی عمل نمی‌کنیم و سعی نکرده‌ایم تشکیلات انقلابی را شکل و تفکر انقلاب را پرورش دهیم که نتیجه آن آسیب‌هایی است که امروز به جامعه ما می‌رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه استکبارستیزی، ساده‌زیستی، استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض از جمله شعارهای انقلاب اسلامی است که مردم خواسته‌های خود را در قالب آنها بیان می‌کنند، افزود: باید ظرفیت‌های جامعه را در راستای تقویت و ترویج فرهنگ انقلاب به کار گرفت.

باید فرهنگ انقلاب را در قالب طراحی نمادهای شهری تقویت کرد

علی رضایی نمادهای شهری را یکی از ظرفیت‌های موجود در فضای شهری خواند که در ترویج فرهنگ انقلاب مؤثر است و اضافه کرد: باید فرهنگ انقلاب را در قالب طراحی نمادهای شهری تقویت کرد و از مدیریت شهری در این خصوص بهره برد.

رضایی بر حمایت از تشکل‌های خودجوش فرهنگی مردمی که فرهنگ انقلاب را ترویج می‌کنند تأکید و عنوان کرد: این تشکل‌ها باید از امکانات شورای شهر و مدیریت شهری استفاده کنند تا به اهداف انقلابی خود دست یابند.

وی تاکید کرد: خلأ نماد شهری با موضوع انقلاب و تغییر رویکردهای سطح شهر در همین حوزه باید مدنظر اعضای شورای اسلامی شهر همدان قرار گیرد.

افکار انقلابی زمینه‌ای برای اجرای فعالیت‌های انقلابی است

عضو شورای شهر همدان نیز افکار انقلابی را زمینه‌ای برای اجرای فعالیت‌های انقلابی خواند و گفت: فردی که بی‌تفاوت از کنار مسائل و مشکلات جامعه می‌گذرد تفکر انقلابی ندارد در حالی که انقلابیون نباید بی‌تفاوت باشند.

محمدعلی پرزاد با بیان اینکه زمینه برای رشد افکار انقلابی در جامعه وجود ندارد، افزود: کرسی‌های انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد و صحنه‌های انقلاب باید حفظ شود تا بتوان برای مباحث فرهنگی کار کرد.

وی تأکید کرد: حرکت انقلاب باید با محور به جلو برود و در این راستا نیاز به اقدام و عمل داریم تا دشمنان را شکست دهیم و شورای شهری انقلابی همراه با افرادی که دلشان برای انقلاب می‌تپد را به وجود آوریم.

برای نقد یک مجموعه باید شرایط آن مجموعه را در نظر بگیریم

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان نیز مباحث انقلابی و پرداختن به آنها را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری همدان خواند و گفت: برای نقد یک مجموعه باید شرایط آن مجموعه را در نظر بگیریم.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف تولید محتواست که اهمیت زیادی نیز دارد، ادامه داد: مخاطب ما در سطح شهر طیف‌های مختلف را تشکیل می‌دهد و باید از فعالیت‌های سطح شهر بازخورد مثبت را از همه این افراد دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت شهری این دغدغه وجود دارد که مفاهیم ارزشمند انقلاب گسترش پیدا کند، اضافه کرد: توجه به مضامین ارزشی در نقاشی‌های دیواری و تابلوهای مزین به تصاویر شهدا و وصایای آنها در سطح شهر انجام شده اما هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد که باید محدودیت‌های این حوزه برداشته شود تا بتوان به هدف نهایی دست پیدا کرد.

مباحث فرهنگی در جامعه مظلوم هستند

مسئول فرهنگی دانشکده فنی مفتح همدان نیز با بیان اینکه مباحث فرهنگی در جامعه مظلوم هستند، گفت: در بحث کلان کشوری ظرفیت شورای عالی استان‌ها در افقی بالاتر باید به مباحث بنیادی بپردازند و شورای اسلامی شهر باید در حوزه‌های نوجوانان، جوانان، بانوان و خانواده کمیته‌بندی داشته باشد و به وسیله یک اتاق فکر به‌روز آسیب‌ها را بررسی کند.

جمشید قاسمی افزود: برای انجام کار فرهنگی باید این کار را از درون مدارس شروع و در حوزه جوانان نیز کارگروه‌های دانشجویی را در مباحث فرهنگی فعال و از این ظرفیت در فرهنگ‌سازی سطح شهر استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار