رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:
نزدیک به 80 درصد اقتصاد در حوزه دولت و تفکرات دولتی می چرخد و فضایی برای غیر دولتی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 16 May 2016
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حاشیه نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه با حضور در غرفه تابناک همدان در پاسخ به سوال نظر سنجی این سایت در زمینه موانع کسب و کار در استان گفت : کسب و کار نه تنها در استان بلکه در کشور نیز دارای مشکلات عدیده ای است .

علیرضا طهماسبی افزود :تا مادامی که ما دولتی ها هستیم و خیمه بر اقتصاد کشور زده ایم مشکلات وجود دارد تا دولت از حالت تصدی گری خارج نشود مشکلات اقتصادی و موانع برای توسعه کسب و کار وجود دارد

وی با اشاره به اینکه فضای رقابت  باید برای بخش غیر دولتی ایجاد شود خاطر نشان ساخت:نزدیک به 80 درصد اقتصاد در حوزه دولت و تفکرات دولتی می چرخد و فضایی برای غیر دولتی وجود ندارد.

طهماسبی با اشاره به برخی راهکارها افزود:اولین راهکاری که وجود دارد این است .که دولت به تدریج  و با یک اراده بسیار قوی نه فقط در حد شعار از حالت تصدی گری خارج شود و ما دولتی ها اگر وظیفه خود را خوب انجام دهیم بخش خصوصی توان رقابت را پیدا می کند .

وی خاطر نشان ساخت :متاسفانه فعالین اقتصادی هیچ رقابتی بین خود و دولت نمی بینند و باید بخش خصوصی روند تدریجی رقابتهای لازم در صحنه بین المللی را داشته باشد و مانع بعدی کسب و کار در کشور خود بخش خصوصی است. گاه دیده میشود فضا باز است ولی بخش خصوصی هنوز اعتماد به نفس کافی را نداشته و توانمندی لازم را برای رقابت ندارد .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به نا کارآمدی برخی  واحدهای تولیدی گفت : در واقع تولید کننده فقط به فکر تولید و سود آوری بیشتراست و مطالعه قبلی از بازار مصرف ندارد و اکثر مواقع اگر مطالعه ای هم وجود دارد به صورت سوری است و با واقعیتهای بازار سنخیتی ندارد و همچنین بین سیستم های بازار یابی و و سیستم های تجاری انطباق وجود ندارد و با این عدم انطباق ها کارگاه ها نمی توانند به ظرفیت کامل تولید و سود اوری برسند ومنجر به تعطیلی میشوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار