رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از ایجاد کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 15 April 2015

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از ایجاد کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار داشت: برای ایجاد کتابخانه تخصصی مدیریت شهری از ظرفیت کتابخانه عین القضات بهره گرفته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه مخاطبان مختلف از جمله دانشجویان، اساتید، محققان و غیره می‌توانند در حوزه تخصص خود از کتابخانه تخصصی مدیریت شهری استفاده کنند، افزود: شهروندان می‌توانند در راستای غنی سازی منابع این کتابخانه با اهداء کتاب به شهرداری کمک کنند.

وی همچنین از تهیه نرم افزار جامع فرهنگی در شهرداری خبر داد و گفت: این نرم افزار در راستای ثبت اطلاعات کمک و مساعدت‌های شهرداری به مجموعه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ساخت فرهنگسراها در نقاط مختلف شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی بهترین کارایی است که می‌توان از ظرفیت فرهنگسراها بهره گرفت که بر این اساس باید استفاده از ظرفیت این فرهنگسراها را با مدیریت شهرداری در اختیار گروه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی به خصوص تشکل‌های مردمی گذاشت.

علی رضایی با اشاره به بررسی طرح بازنگری ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان تصریح کرد: هدف این است که بر اساس اسناد بالادستی معاونت به عنوان سیاست‌گذار حوزه فرهنگی و اجتماعی عمل کند و کارها در مناطق صورت پذیرد و این مناطق ارتباط و تعامل مستمری با حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: انتظار می‌رود در اصلاح ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی بتوان بر اساس هم اندیشی ساختار جدیدی را برای معاونت طراحی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه بر احداث مجموعه‌ای به نام پارک مطالعه در سطح شهر تاکید کرد و اظهار داشت: در این پارک برای اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان می‌توان زمینه مطالعه را فراهم کرد.

علی اکبر نظری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید هزینه کرد، افزود: چرا که هزینه در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر استفاده فرهنگی و قرآنی از فرهنگسراهای ایجاد شده، گفت: مدیریت فرهنگسراها را باید زیر نظر معاونت فرهنگی و فعالیت سازمانها و تشکل‌های مردمی اداره کرد.

رضا غلامی خجسته به آماده بودن فرهنگسرای کلپا اشاره کرد و افزود: برای خرید و تعمیر این فرهنگسرا ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 در این جلسه بازنگری ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان مورد بررسی قرار گرفت

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار