میزان بارندگی‌ها در سال‌جاری به 457 میلیمتر رسیده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته 294 میلیمتر بوده است.
کد خبر: ۲۲۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 07 May 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از افزایش 55 درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

"مرتضی عزالدین" در گفت‌وگو با ایسنا،  افزود: میزان بارندگی‌ها در سال‌جاری به 457 میلیمتر رسیده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته 294 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های امسال افزایش 38 درصدی نسبت به درازمدت را نشان می‌دهد، ادامه داد: میزان متوسط بارش‌های ثبت شده در درازمدت 330 میلیمتر بوده است.

وی از سرریز شدن سد اکباتان طی هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: بخشی از آب‌های سرریز شده به سد آبشینه و بخشی نیز به دشت‌های همدان هدایت می‌شود.

عزالدین میزان ذخیره‌سازی سد اکباتان را 35 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: مجموع ورودی سد اکباتان در سال زراعی جاری 50 میلیون مترمکعب و مجموع خروجی آن حدود 17میلیون مترمکعب بوده است که از این میزان 13میلیون مترمکعب در بخش آب شرب به مصرف رسیده، 2 میلیون مترمکعب به سد آبشینه هدایت شده و مابقی سرریز شده و در بخش‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی میزان ورودی آب در سال گذشته را 22 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: گرچه بارش‌های سال‌جاری بسیار خوب بوده اما هیچ‌گاه نمی‌توان یک‌سال بارندگی مناسب را با 8 سال خشکسالی برابر دانست.

عزالدین در پایان خاطرنشان کرد: امسال با وجود مناسب بودن وضعیت بارش‌ها بیش از 80 درصد آب شرب همدان از طریق آب ذخیره‌سازی شده در سد اکباتان و مابقی نیز از چاه‌های آبی و سد عباس‌آباد و خاکو تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار