با توجه بیشتر به عید مبعث می‌توان به این مساله رسید که سعادت دنیا و آخرت در فلسفه این اتفاق مهم نهفته است.
کد خبر: ۲۲۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 07 May 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود بر زخم‌های بشریت مرهم نهاد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله "غیاث‌الدین طه‌محمدی" در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با اشاره به عید مبعث اظهار کرد: با توجه بیشتر به عید مبعث می‌توان به این مساله رسید که سعادت دنیا و آخرت در فلسفه این اتفاق مهم نهفته است.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) در راستای مقابله با جهل بوده و پروردگار جهانیان پیامبر را برای مبارزه با نادانی انسان‌ها مامور کرده است، تاکید کرد: در شناخت پیامبر(ص) کوتاهی کرده‌ایم چرا که وقتی پیامبرشناسی به حد اعلی نرسید اطاعت‌پذیری هم کمتر می‌شود.

طه‌محمدی اضافه کرد: در مقام پیامبر اکرم(ص) مطالعه کمی صورت گرفته در حالیکه ایشان در برابر همه جهالت‌های جامعه ایستادگی کرد و در این راه بسیار مورد آزار قرار گرفت.

پیامبر اکرم(ص) جاهلیت را به زیبایی تربیت کرد

وی ادامه داد: در زمان عرب جاهلیت وجود داشت اما پیامبر جاهلیت را به زیبایی تربیت کرد و توانست با فعالیت‌های سازنده خود بسیاری از رسومات زشت و قبیح را از بین ببرد. 

وی با اشاره به وجود جهل در مردم ایران در گذشته عنوان کرد: در گذشته ایران، زن به گونه‌ای مورد تحقیر قرار می‌گرفت که حتی جرأت نمی‌کرد با مردی بر سر یک سفره بنشیند.

امام جمعه همدان یادآور شد: یکی از اسامی پیامبر گرامی اسلام(ص) عقل‌کل بوده و در بعضی از روایات نقل شده که عقل 100 قسمت است که 99 قسمت برای پیامبر و یک قسمت برای اهل عالم توزیع شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه درس خواندن بر هر فردی واجب و ضروری است که به برکت انقلاب اسلامی بیشتر مردم تحصیلکرده هستند هر چند متاسفانه موضوع نبود شغل در جامعه نیز وجود دارد، عنوان کرد: همچنین دوران جهالت در کشور ما در زمینه درس خواندن خود را نشان داد به طوریکه تنها شاهزادگان، عالمان دینی آتش‌پرست و دبیران دستگاه‌های دولتی درس می‌خواندند.

وی خاطرنشان کرد: جهالت و نادانی در دیگر کشورها نیز به چشم می‌خورد که به عنوان نمونه می‌توان به زنده دفن کردن مادربزرگانی که اگر بچه‌ای جان خود را از دست می‌داد، اشاره کرد.

طه‌محمدی با بیان اینکه هنوز بشر جاهل است، گفت: شاید انسان‌ها از نظر سواد در مرحله بالایی قرار داشته باشند اما عقل و علم در کنار یکدیگر قرار ندارند.

وی با اشاره به بعضی از اقدامات فجیع صهیونیست‌ها در سراسر دنیا اظهار کرد: در حال حاضر هزاران کودک‌کشی در دنیا صورت می‌گیرد که باید با این اقدام فجیع مبارزه شود.

علت عدم حضورامام جمعه همدان در مراسم تشییع شهید شمسی‌پور

نماینده ولی‌فقیه در استان در سخنان پایانی خود به شهادت علیرضا شمسی‌پور و نبود خود در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار به علت مشغله کاری اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی‌که پیکر شهید شمسی‌پور وارد استان شد، برای عرض تبریک و تسلیت به خانواده ایشان سر زدم اما به علت وجود برنامه‌های از پیش تعیین شده نتوانستم در تشییع پیکر این شهید والا مقام حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه استان همدان تاکنون هفت شهید تفحص تقدیم انقلاب کرده است، اضافه کرد: همین غیبت باعث شد تا برخی هزاران حرف نامربوط بزنند در حالیکه بهتر است کمی ادعاها را کم کنیم چرا که مسئولیت زیادی به گردن داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار