آخرین اخبار دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
شروع اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه رزن و ملایر هم‌زمان با سراسر کشور در استان‌هایی که سرنوشت نمایندگان با توجه به قانون انتخابات در دور دوم در دهم اردیبهشت مشخص خواهد شد آغازشده آن‌طور که از منابع خبری به گوش می‌رسد مردم همانند دور اول با اشتیاق بر سر صندوق‌های رأی برای انتخاب نماینده‌ی خود حاضر شدند.
کد خبر: ۲۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 29 April 2016
آخرین اخبار ارسالی توسط خبرگزاری های استان در خصوص روند انتخابات حوزه‌های انتخابیه‌ی رزن و ملایر.


نظارت ۱۴۰۰ نفربر روند انتخابات

ایرنا - سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان: یک هزار و ۴۰۰ ناظر همزمان با آغاز فرآیند مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بر شعب اخذ رأی دو شهرستان رزن و ملایر نظارت دارند.

محمد نباتی گفت: در هر شعبه اخذ رأی با توجه به وضعیت حساسیت، بین سه تا پنج ناظر حضور دارند.

وی اضافه کرد: ناظران در صورت بروز هر نوع تخلف آن را به نماینده فرماندار منعکس کرده و نماینده فرماندار ملزم به پیگیری و رفع مشکل است.

وی اظهار کرد: علاوه بر ناظران حاضر در شعب اخذ رأی هشت گروه نظارت در دو شهرستان رزن و ملایر حضور دارند و بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با ذکر اینکه نظارت از شعب اخذ رأی در حال انجام است یادآور شد: با توجه به اینکه از ۱۰ شعبه تاکنون نظارت صورت گرفته وضعیت برگزاری انتخابات خوب بوده است.

نباتی بیان کرد: اشکالات جزئی نظیر محو نشدن آثار تبلیغاتی داوطلبان راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشهود بود که پس از تذکر به مسئله مربوطه این‌گونه مشکلات نیز رفع شد.

وی تأکید کرد: ناظران بر فرایند انتخابات در صورت بروز هرگونه اشکال موضوع را به هیئت نظارت اطلاع داده همچنین گزارشی به هیئت مرکزی ارسال می‌شود.

وی با ذکر اینکه ضریب سلامت انتخابات در همدان بالا است ابراز امیدواری کرد با برگزاری انتخاب سالم در این دوره شاهد حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

استان همدان با ۹ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که تکلیف هفت کرسی مشخص‌شده و دو نماینده دیگر در مرحله دوم انتخابات تعیین می‌شوند.



حضور پرشور مردم رزن در پای صندوق‌های


ایرنا - فرماندار رزن گفت: مردم شهرستان در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری پرشور دارند.

 فتحعلی حسینی افزود: اهالی این شهرستان ثابت کردند که همواره در مناسبت‌ها و رویدادهای سیاسی به‌ویژه انتخابات حضوری پررنگ دارند.

وی اضافه کرد: مؤید این موضوع حضور ۷۱.۲ درصدی مردم رزن در دور نخست دهمین دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: ۱۳۳ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه رزن شامل ۴۳ شعبه در قروه، ۴۳ شعبه در سرد رود، ۳۸ شعبه در مرکز رزن و چند شعبه سیار فعال هستند.

فرماندار رزن بیان کرد: بیش از دو هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان رزن کار اجرایی این دوره از انتخابات را عهده دارند.

حسینی اظهار کرد: فرایند انتخابات بدون هیچ‌گونه مشکل و مانعی از ساعت هشت صبح امروز آغازشده و تمامی امکانات و بسترهای لازم از قبل فراهم است.

وی اضافه کرد: ۹۰ هزار نفر در شهرستان رزن واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۶۰۰ نفر رأی اولی هستند.

شهرستان رزن صاحب یک کرسی در خانه ملت است که در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عطاالله سلطانی صبور و حسن لطفی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.



استقرار ۳۱۵ شعبه اخذ رأی در رزن و ملایر

فارس - رئیس ستاد انتخابات استان همدان از استقرار ۳۱۵ شعبه اخذ رأی در دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر در دور دوم انتخابات خبر داد.

محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در مجلس در حوزه انتخابیه رزن و ملایر اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است.

وی با اشاره به استقرار ۳۱۵ شعبه اخذ رأی در این دو حوزه انتخابیه گفت: ۱۹۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان ملایر ایجادشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بابیان اینکه ۱۲۳ شعبه اخذ رأی نیز در شهرستان رزن آماده حضور مردمی است، گفت: در هر دو حوزه انتخابیه درمجموع ۵ هزار و ۶۰۰ نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه‌شده به مجریان برگزاری انتخابات، گفت: تمهیدات امنیتی نیز به‌منظور برگزاری این دور از انتخابات در هر دو شهرستان رزن و ملایر ایجادشده است.

الهی تبار بابیان اینکه گزارش‌ها حاکی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است، گفت: متولدان شنبه ده اردیبهشت هفتادوهفت به قبل می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در مرحله اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند و آن دسته از واجدان شرایط که در مرحله اول در حوزه انتخابیه رزن و ملایر رأی داده‌اند، نیز می‌توانند در دور دوم رأی دهند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار همدان با اشاره به حضور ۵۹٫۳ درصدی واجدان شرایط در حوزه انتخابیه ملایر در دور اول انتخابات گفت: در حوزه انتخابیه رزن نیز ۷۱٫۲ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: پیش‌بینی ما حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی، به‌مانند دور اول انتخابات است.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار