منا نوري مي‌گويد از ورزش المپيكي همدان حمايت كم و انتظار زياد است
کد خبر: ۲۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 28 April 2016
قايقراني همدان مي‌تواند در المپيك 2020 نماينده داشته باشد


منا نوري يكي از قايقرانان با سابقه استان همدان محسوب مي‌شود. ورزشكاري مستعد كه عناوين مختلفي در ويترين افتخارات خود جا داده و نزديك به 2 سال عضو ثابت تيم ملي آب‌هاي آرام بوده است. اين قايقران 20 ساله هم اكنون دانشجوي رشته علوم ورزشي در دانشگاه تهران است.

وی از 5 سالگي ورزش را با رشته شنا آغاز مي‌كند و بعدها در آمادگي جسماني، دووميداني و سينكورنايس (حركات موزون در آب) فعاليت و عنوان به دست مي‌آورد. نوري داراي مدرك مربيگري و داوري شنا و قايقراني است و همچنين مدرك بين‌المللي نجات غريق را هم به دست آورده است.
اين ورزشكار شايسته از سال 88 به قايقراني روي آورد و در اين مدت 10 مدال كشوري و 40 عنوان استاني در اين چند رشته ورزشي كسب كرده است. آخرين افتخار نوري به يك ركوردشكني بر مي‌گردد. او ركورد بين‌المللي نجات را شكست تا افتخاري براي خود و همدان كسب كرده باشد.نوري هم‌اكنون مربي تيم قايقراني بانوان همدان در ليگ برتر است.

 با وي درباره وضعيت قايقراني همدان و همچنين ليگ برتر بانوان گفت‌وگويي ترتيب داده‌ايم كه متن آن در ذيل از ذهنتان عبور مي‌كند.

 جنگ قايقرانان 65 هزارتوماني با قايقرانان 2 ميليون توماني!
نوري گفت: در ليگ برتر 4 تيم حضور دارند كه تمامي ملي‌پوشان در 3 تيم پراكنده شده‌اند و ما به جنگ با تيم‌هايي مي‌رويم كه اعضاي آنها هميشه در اردوهاي تيم ملي هستند. قرارداد قايقرانان تيم‌هاي ديگر نفري 2 ميليون تومان است در حالي كه قرارداد قايقرانان ما فقط 65 هزار تومان است! در چنين وضعيتي طبيعي است كه مقام نياوريم و مسئولان هم نبايد انتظار كسب رتبه را از ما داشته باشند.

مربي تيم قايقراني همدان بیان كرد: البته نبايد فراموش كنيم كه تيم ما نفراتي مانند نرگس خدابنده‌لو را در اختيار دارد كه صاحب عنوان جهاني است. اما اين نفرات حمايت مي‌خواهند تا در برابر نفراتي كه هميشه در اردوهاي تيم ملي حضور دارند موفق شوند.

وي با بيان اينكه تربيت بدني مشكل مالي دارد و توان حمايت از تيم‌هاي ليگ برتري وجود ندارد، افزود: خوشبختانه امسال اتفاق خوبي كه رخ داد تيمداري قايقراني همدان در قالب "باشگاه" است. امسال شهرداري همدان از ما حمايت كرده و از اين پس با عنوان باشگاه شهرداري همدان در ليگ برتر پارو خواهيم زد.

 حمايت كم، انتظار زياد!
اين قايقران باسابقه در ادامه درخصوص انتظارات از مسئولان گفت: قايقراني دومين رشته سخت دنيا محسوب مي‌شود. منصفانه نيست مسئولان از ورزشي كه المپيكي است به خوبي حمايت نكنند و در سوي مقابل انتظارات زيادي از اين رشته داشته باشند. حمايت فقط تزريق منابع مالي نيست، ما مي‌خواهيم مسئولان نگاهي ويژه به قايقراني به عنوان يك رشته مدال‌آور داشته باشند.
نوري بیان كرد: در سال 94 معضل كمبود آب در سد اكباتان براي ما مشكلات فراواني ايجاد كرد كه خوشبختانه با نزول رحمات الهي اخير، وضعيت آبي سد مناسب شده و اميدواريم با اين روند وضعيت تمريناتي ما نيز بهتر از سال گذشته باشد.

وي گفت: براي قايقرانان مربي بدنساز گرفته‌ايم تا قايقرانان در بهترين وضعيت تمريني قرار گرفته و امسال روزهاي درخشاني براي خود و قايقراني همدان رقم بزنند.

مربي تيم قايقراني همدان در ادامه با اشاره به ديگر مشكلات قايقراني استان بیان كرد: از مسئولان اين انتظار مي‌رود تا با رايزني، اردوهاي تيم ملي را در همدان برگزار كنند تا قايقرانان ما از تجارب ورزشكاران باسابقه و داشته‌هاي مربيان تيم ملي بهره و بتوانند خود را پخته‌تر كنند. قطع به يقين اين موضوع از سويي موجب پيشرفت بيشتر قايقرانان همداني به‌خصوص كم تجربه‌ها خواهد شد و از سويي ديگر انگيزه ورزشكاران را تقويت خواهد كرد.

وی در ادامه گفت: به دلیل وجود سنگ‌های زیاد در سد اکباتان انتظار داریم مسئولان اسکله‌ای در سد اکباتان به ما اختصاص دهند تا قایق‌ها آسیب زیادی نبیند

 سومي در ليگ، دور از دسترس نيست
نوري با اشاره به اينكه در حال حاضر تيم شهرداري همدان در رده چهارم ليگ برتر قايقراني بانوان قرار دارد، گفت: هفته بعدي ليگ برتر چهاردهم و پانزدهم ارديبهشت ماه در درياچه آزادي تهران برگزار مي‌شود. ما 6 امتياز با تيم سوم فاصله داريم و به نظرم مي‌توان با همت بچه‌ها، رده سومي را از آن خود كنيم. اين قايقرانان سرشار از انگيزه هستند و اگر بيشتر حمايت شوند حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.

عضو سابق تيم ملي بیان كرد: قايقراني همدان در سال‌هاي اخير پيشرفت زيادي داشته و ورزشكاران زيادي از اين شهر در تيم‌هاي ملي حضور داشته‌اند كه اين نشان از ظرفيت بالاي قايقراني همدان دارد.

 همداني‌ها مترصد حضور در 2020
نوري گفت: سال گذشته با مشكل خرابي قايق‌ها و كم آبي روبه‌رو بوديم كه موجب شد قايقرانان افت كنند. امسال اين 2 مشكل برطرف شده و من قول مي دهم 95 سال خوبي براي قايقراني همدان خواهد بود. از همين امروز قايقرانان براي حضور در المپيك 2020 تلاش خواهند كرد و به اعتقاد من اين ظرفيت وجود دارد كه قايقراني همدان در المپيك 2020 نماينده داشته باشد.

وي در پايان بیان كرد: در زمينه استعداديابي بايد بيشتر تلاش كنيم. همدان سرشار از استعدادهاي نهفته است و باز هم تأكيد مي‌كنم اگر مسئولان بيشتر حمايت كنند، به سود استان و جامعه ورزش خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار