دهم اردیبهشت در دو حوزه انتخابیه ملایر و رزن انتخابات مرحله دوم نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا شهروندان این دو شهرستان با حضور در پای صندوق‌های رأی کاندیداهای موردنظر خود را انتخاب و راهی خانه ملت کنند.
کد خبر: ۲۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 24 April 2016

انتخابات مرحله اول در هفتم اسفندماه سال گذشته در حوزه انتخابیه ملایر که باید دو نماینده انتخاب کند با راه یافتن محمدکاظمی از طیف اصلاح‌طلبان به مجلس نیمه‌تمام ماند تا احد آزادیخواه (اصولگرا) و علیرضا امامی (اصلاح‌طلب) برای رقابت در دوم فعالیت کنند.

به گزارش تابناک همدان؛ حوزه انتخابیه رزن یک نماینده دارد که در مرحله اول هیچ‌یک از کاندیداها رأی نیاوردند و درنهایت حسن لطفی (اصلاح‌طلب) و عطاالله سلطانی صبور (اصولگرا) که نماینده فعلی نیز هست به دور دوم رفتند.

رقابت‌های مرحله دوم وارد فاز تازه‌ای شده و تبلیغات کاندیداهای هر دو طیف سیاسی در دو شهرستان باقدرت در حال انجام است، اما جناح اصولگرا با در دست داشتن رسانه‌های بیشتر و انسجام درونی توانسته با انتشار بیانیه شورای ائتلاف اصولگرایان از کاندیداهای خود به‌صورت رسمی اعلام حمایت کند.

طبق نظر کارشناسان در وضعیت فعلی به خاطر انسجام و وحدت درونی اصولگرایان از یک سو و انجام تبلیغات منسجم و منظم شانس پیروزی هر دو کاندیدای این جناح در ملایر و رزن دردهم اردیبهشت نسبت به رقبای اصلاح‌طلب بیشتر است.

اصولگرایان از هفتم اسفندماه خود را پیروز انتخابات مجلس دهم در استان همدان می‌دانند و این در حالی است که نماینده اول ملایر یعنی محمدکاظمی از لیست امید به بهارستان راه یافت و در حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز امیر خجسته به‌صورت مستقل عمل کرد و راهی مجلس شد و در حوزه تویسرکان نیز محمدمهدی مفتح هم در لیست اصولگرایان بود و هم لیست امید؛ پس نمی‌توان این ادعای اصولگرایان را به واقعیت نزدیک دانست.

از سویی دیگر در انتخابات مرحله دوم در هر دو حوزه انتخابیه ملایر و رزن، رقابت بین کاندیداهای دو جناح است و با برآوردهای صورت گرفته علیرضا امامی شهردار سابق ملایر از حمایت محمدکاظمی برخوردار است و اگر وزن این نماینده منتخب را به وزن هواداران امامی اضافه کنیم در این صورت رقیب اصولگرا یعنی آزادیخواه بازی را حتی با انسجام درونی اصولگرایان به اصلاح‌طلبان واگذار خواهد کرد.

در رزن نیز در مرحله اول حسن لطفی اصلاح‌طلب پیشتاز بود و بارأی بالاتر به مرحله دوم رفت و با نماینده فعلی رقیب شد، اگر دریکی از شهرستان‌ها یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب به بهارستان راه یابد اصولگرایان دیگر نمی‌توانند ادعای پیروزی قاطع را داشته باشند و اگر شرایط به نفع اصلاحات بچرخد و هر دو کاندیدا برنده شوند که در آن صورت باید گفت تحلیل اصولگرایان مبنی بر اینکه مردم استان همدان به اصولگرایان رأی دادند کاملاً شکست‌خورده و باید در منابع تحلیلی خود تجدیدنظر کنند.

شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با صدور بیانیه‌ای از آزادیخواه و سلطانی صبور نامزدهای اصولگرایان در ملایر و رزن اعلام حمایت کرده است.

شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با صدور بیانیه‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه کاندیدای حوزه انتخابیه ملایر و عطاءالله سلطانی صبور کاندیدای حوزه انتخابیه رزن در مرحله دوم انتخابات حمایت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"به کسانی و مجموعه‌هایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقه به انقلاب (در انتخابات) لیست داده‌اند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد.» امام خامنه‌ای مدظله‌العالی

به حول و قوه الهی و در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن و شهیدان والامقام و با تبریک اعیاد رجبیه برای مؤمنان خداجوی، آرزوی توفیق و بهره‌مندی هرچه بهتر از ایام پیش رو راداریم.

در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت انقلابی و دشمن‌شکن ملت غیور ایران اسلامی و به‌ویژه مردم شهیدپرور دارالمؤمنین و دارالمجاهدین استان همدان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و انتخاب قاطع کاندیداهای معرفی‌شده از سوی ائتلاف اصولگرایان استان همدان تقدیر و تشکر به عمل‌آوریم.

با تقدیر از تمام عوامل مؤثر و دخیل در برگزاری مرحله اول انتخابات اخیر، بر دقت و توجه بیش‌ازپیش مراجع نظارتی و به‌ویژه هیئت‌های نظارت شورای محترم نگهبان در پاسداری از سلامت انتخابات پیشرو تأکید می‌شود و از مسئولان محترم اجرایی و مدیران ارشد اسلامی انتظار می‌رود تا به وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی خویش در برگزاری انتخابات به‌دوراز هرگونه جانب‌داری و دخالت‌های جهت‌دار خود و دیگر مدیران در حوزه‌های انتخابی مربوطه بیش‌ازپیش توجه نموده و التزام خویش را به اثبات برسانند.

در پایان ضمن دعوت از واجدین شرایط حوزه‌های انتخابیه ملایر و رزن برای مشارکت جدی در مرحله دوم انتخابات پیشرو و با احترام به همه کاندیداهای حاضر و سلایق فعال و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه انتخابات بدین‌وسیله حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه را به‌عنوان کاندیدای حوزه انتخابیه ملایر و آقای عطاءالله سلطانی صبور را به‌عنوان کاندیدای حوزه انتخابیه رزن معرفی نموده و از آن‌ها حمایت به عمل می‌آوریم.

امید است ان‌شاءالله کاندیداهای معرفی‌شده مورد انتخاب مردم شریف حوزه‌های مربوطه قرارگرفته و به اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران بیفزایند.

به‌هرحال امید است که هر دو جناح در تشویق و ترغیب مردم شهرستان‌های ملایر و رزن برای مشارکت حداکثری در انتخابات دهم اردیبهشت تلاش بیشتری به عمل‌آورند چراکه حضور بالا در انتخابات به توسعه این شهرستان‌ها کمک می‌کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار