بلوار یادگار امام خمینی (ره) حدفاصل دو تقاطع هم‌سطح بهشت و غدیر که به‌عنوان کمربندی شهر همدان در مسیر ترددی ملایر، تهران و ساکنین شهرک شهید مدنی قرار دارد یکی از پرترددترین معابر همدان به شمار می‌رود اما این بلوار آن‌چنان‌که باید مورد لطف قرار نگرفته و داری روکش آسفالت درخور شأن مردم منطقه نیست.
کد خبر: ۲۱۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 23 April 2016

این معبر بسیار مهم یکی از بلوارهای پرتردد شهر همدان محسوب می‌شود که بخش قابل‌توجهی از حجم ترافیک شهری همدان در مسیر ملایر و استان‌های جنوبی کشور از یک‌سو، مسیر تهران از طرفی دیگر و درواقع خیابان اصلی ورودی به شهرک شهید مدنی از دو سمت میدان سپاه و میدان امام حسین (ع) است.

به گزارش تابناک همدان ؛موضوع اصلی یعنی بحث روکش آسفالت در این معبر بسیار مهم برسیم، این بلوار به‌نوعی واسط دو ورودی شهر همدان محسوب می‌شود و می‌تواند نمادی از مدیریت شهری در همدان محسوب شود، اما متأسفانه از دهه ی گذشته به این‌طرف در این بلوار آسفالت توزیع نشده و در طی سالیان گذشته روکش آسفالت بنا به دلایل مختلف تخریب‌شده است.

این معبر بار ترافیک سنگینی دارد و تردد وسایل نقلیه سنگین باری و خصوصاً کامیون و تریلی باعث تخریب‌شده البته اقلیم همدان در فصل سرد و نمک‌پاشی در سطح معابر نیز یکی دیگر از علل تخریب این معبر است.

بلوار یادگار امام خمینی (ره) در حدفاصل دو تقاطع غیر هم‌سطح به معضلی برای رانندگان تاکسی، اتوبوس و شهروندان شده و کار به‌جایی رسیده که آژانس‌های تاکسی داخل شهر با اکراه به شهروندان ساکن در شهرک مدنی سرویس ارائه می‌کنند چراکه وضعیت نامناسب این خیابان به‌وسیله نقلیه آنها آسیب وارد می‌کند.

ساکنین شهرک شهید مدنی از شهرداری منطقه ۳ همدان و همین‌طور اعضای شورای شهر همدان به خاطر عدم رسیدگی به وضعیت این خیابان گلایه‌مند هستند.

برخی از ساکنین این شهرک در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشتند: تخریب روکش آسفالت این بلوار به حدی است که بعد از چند نوبت رانندگی در آن حتماً باید اتومبیل را برای تعمیر جلوبندی، کمک‌فنرها و آسیب وارده به بدنه به تعمیرگاه منتقل کرد.

یکی از شهروندان ادامه می‌دهد: وضعیت این خیابان به‌قدری نامناسب است که نمی‌توانم مهمان دعوت کنیم چراکه خودروی مهمانان در چاله‌های کف این خیابان دچار آسیب می‌شوند و فقط شرمندگی آن برای ما باقی می‌ماند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۳ هیچ تحرکی در شهرک مدنی ندارد و گویی ساکنان شهرک تافته جدا بافته بوده و به‌کل فراموش شدند، البته امیدواریم این سخنان ما به گوش مسئولان شهری و خصوصاً اعضای شورای شهر همدان برسد و طبق وظایف خود بر چگونگی فعالیت شهرداری منطقه نظارت کنند.

همان‌طور که شهروندان شهرک شهید مدنی بیان کردند، تردد در این معبر به‌سختی انجام می‌شود و بار ترافیک قابل‌تأمل در آن نیز نیازمند ساماندهی بیشتر است و خبرنگار تابناک که برای تهیه گزارش با تاکسی ون در این خیابان تردد می‌کرد از نزدیک شاهد سختی تردد و میزان تخریب آسفالت بود.

امیدواریم شهرداری همدان در سال ۹۵ نسبت به احیای روکش آسفالت این خیابان اقدام کند و شاهد باشیم که عدالت در توزیع منابع و امکانات رعایت شود و شهرداری همدان با احیای روکش آسفالت این بلوار درواقع عملکرد مثبت خود را در قبال شهروندان و مسافرین به رخ خواهد کشید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
سلام. وقت به خیر.
کلا چند سالی می شود که کل خیابان های شهر همدان آسفالت نشده است!
می خواهم دلیلش را جویا شوم.
لطفا راهنمایی کنید که مسئول آسفالت خیابان های شهر همدان کیست؟ که حداقل سوال خود را بپرسم، جواب دادن ایشان پیشکش... البته اگر مسئولی دارد!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار