رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به استان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 20 April 2016

به گزارش تابناک یزد،دکتر محمدرضا ميرجليلي امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان با بيان اينكه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي چهارم ارديبهشت ماه به اين استان سفر ميكند، گفت: همايش ملي سلامت با محوريت غلبه بر ديابت در این روز با حضور وزیر در پرديس بين الملل اين دانشگاه برگزار مي شود.
وي، افتتاح 700 مدرسه حامي پيشگيري از ديابت، شركت در همايش خيرين سلامت و گردهمايي بزرگ مردمي با حضور بيماران ديابتي و ... از جمله برنامه های وزير بهداشت در اين سفر بيان كرد.

اين مسئول اظهار كرد: رونمايي از تنديس غلبه بر ديابت و شركت در شوراي سلامت استان از ديگر برنامه سفر دكتر سيدحسن هاشمي به اين خطه است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد ادامه داد: اگر مي خواهيم در بخش سلامت پيشرفت كنيم نياز است كه مردم هم بصورت فعال خودشان دخالت كنند.

افزايش ارتقاء سطح سواد مردم

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد خود مراقبتي و توانمند كردن شهروندان در زمينه بيماريها را ضروري خواند گفت: امروز همانطور كه مردم از لحاظ سطح سواد عمومي پيشرفت نمودند بايد سطح سواد سلامت آنها را افزايش داد.

محمد حسن لطفي با بيان اينكه ريشه بسياري از بيماري به علت تغذيه ناسالم است افزود: با ارائه الگوي درست و صحيح مي توان بسياري از بيماري ها را كنترل كرد.
وي اظهار كرد: 76 درصد بيماريها ناشي از چهار عامل قلبي و عروقي، سرطانها، ديابت و بيماري مزمن و تنفسي است كه ريز فاكتورهاي اين بيماريها بايد اصلاح شوند تا افراد ديگر منجر به آنها نشوند.
لطفي بي تحركي و كم تحركي در علل بسياري از بيماريها مهم بيان كرد و افزود: بايد فرهنگ تحرك را در مردم با برگزاري همايش پياده روي نهادينه كنيم.

معاون بهداشتي و درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد اضافه كرد: هر فرد بايد روزي 30 دقيقه فعاليت بدني متوسط و يا هفته اي سه بار روزي 25 دقيقه فعاليت شديد بدني داشته باشد.
وي گفت: نبود فضاي ورشي نمي تواند بهانه اي شود كه مردم ورزش نكنند ما مي توانيم كارهاي روزمره خود را با تحرك انجام دهيم و نبايد فعاليتها را بصورت ماشيني انجام دهيم.

لطفي با اشاره به نامگذاري سالجاري از سوي مقام معظم رهبري به نام اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل افزود:خود مراقبتي را يك مصداق اين شعار است.
وي از وجود 6 هزار سفير سلامت خانوار و سه هزار سفير سلامت دانش آموزي خبر داد و گفت: اين افراد در زمينه هاي مختلف سلامت آموزش ديدند.

رونمایی از سند استانی دیابت

لطفي از رونمايي سند استاني ديابت در شوراي سلامت با حضور وزير بهداشت خبر داد و گفت: در اين سند وظيفه هر دستگاه در راستاي پيشگيري از ديابت اعلام شده است.
وي افزود: 50 نفر از اساتيد و پزشكان استان در هفته سلامت به شهرستانهاي مختلف براي آموزش مردم در زمينه بيماريهاي مختلف اعزام مي شوند.

اين مسئول در زمينه كنترل آفت كش ها و سموم در محصولات مختلف كشاورزي گفت: متاسفانه اين سموم صاحبان اصلي كشت محصولات كشاورزي براي سمپاشي در اختيار افراد غير ماهر و اتباع بيگانه قرار مي گيرد و با غلظت بالا استفاده مي شود.
وي اظهار كرد: همچنين در زمينه چگونگي مصرف و نحوه استفاده از آن به صاحبان اصلي آموزش داده مي شود نه كارگري در آن محل كار مي كند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار