مدیرکل امور شهری استانداری همدان از ارسال درخواست تمدید ماموریت شهردار همدان به وزارت کشور خبر داد
کد خبر: ۲۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 11 April 2015
مدیرکل امور شهری استانداری همدان از ارسال درخواست تمدید ماموریت شهردار همدان به وزارت کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم؛فرهاد فرزانه اظهار داشت: در معاونت عمرانی استانداری همدان شورای اداری و استخدامی شهرداری‌ها وجود دارد که ریاست آن به عهده معاونت عمرانی استاندار بوده و سایر مدیران نیز اعضای آن هستند.

فرزانه افزود: براساس آیین‌نامه شورای اداری و استخدامی شهرداری‌ها، ادامه خدمت پرسنل شهرداری پس از بازنشستگی نیازمند تایید این شورا است.

وی درباره وضعیت بازنشستگی شهردار همدان گفت: در مرحله نخست شهردار همدان باید درخواست خود را مبنی بر ادامه ماموریت در شهرداری همدان به شورای اداری و استخدامی شهرداریها در استانداری ارائه دهد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان عنوان کرد: شورای اداری و استخدامی درخواست شهردار را مورد بررسی قرار داده و پس از تایید به وزارت کشور ارسال می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی اعلام میکنند به سبب اینکه حکم شهردار همدان ۴ ساله بوده و به امضای وزیر کشور رسیده است دیگر نیازی به تمدید آن از سوی وزارت کشور نیست، در صورتی که باید اعلام کرد تمدید دوره ماموریت پس از بازنشستگی باید مراحل خود را طی کند و در این زمینه استثنایی وجود ندارد.

فرزانه با اشاره به اینکه تمدید حکم شهردار همدان با توجه به امضای وزیر کشور مشکلی ندارد، تصریح کرد: ابلاغ شهرداران مرکز استان توسط استانداران و وزیر کشور امضا می‏‌شود و تمدید آن به زمان زیاد و بررسی طولانی نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه باید با توجه به انتقال شهردار همدان از ارگانی دیگر به سازمان همیاریها و شهرداری‌ها، سوابق بیمهای و زمان بازنشستگی وی به درستی احصا شود، افزود: شهردار همدان درخواست خود مبنی بر تمدید ماموریت وی در شهرداری همدان را سال گذشته به شورای اداری و استخدامی شهرداریهای استانداری ارائه و شورا نیز آن را تایید کرده که به زودی نیز به وزارت کشور برای تایید نهایی ارسال می‏‌شود.

فرزانه عنوان کرد: قانون برای شورای شهر همدان اختیاراتی از جمله سوال و استیضاح شهردار را قائل شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر همدان درباره وضعیت ادامه فعالیت شهردار همدان گفت: ادامه فعالیت شهردار نیازمند مجوز وزارت کشور نیست.

محمدرضا الیاسی با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر همدان در روز گذشته در زمینه نحوه فعالیت شهردار همدان اظهار داشت: حکم شهردار همدان توسط وزیر کشور امضا شده و برای ادامه ماموریت شهرداری پس از بازنشستگی نیز نیازی به درخواست دوباره ندارد.

وی با بیان اینکه شهردار همدان در روز ۲۱ فروردین ماه بازنشسته می‏‌شود، افزود: شهردار همدان حکم چهار سالهای را با امضای وزارت کشور دارد، از این رو دیگر نیازی نیست تا برای فعالیت و ادامه ماموریت شهردار همدان دوباره درخواستی از وزارت کشور داشته باشیم.

الیاسی با اشاره به اینکه رسولی شهردار فعلی همدان توسط اعضای شورای شهر انتخاب شده است، تصریح کرد: شورای شهر همدان، سید مصطفی رسولی را به عنوان شهردار همدان به وزارت کشور معرفی کرده و وزیر کشور نیز حکم چهار ساله وی را امضا کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شورای شهر همدان تصمیمی در رابطه با تغییر شهردار همدان ندارد و شهردار همدان می‏تواند به ماموریت خود در شهرداری همدان ادامه دهد.

نایب رئیس شورای شهر همدان درباره مسئله سوال از شهردار همدان نیز گفت: شورای شهر همدان دارای کمیسیونی به نام کمیسیون نظارت است که همچون سایر کمیسیونهای شورا اعضایی داشته و ریاست آن را رئیس شورای شهر همدان برعهده دارد.

وی با بیان اینکه شهردار همدان به منظور پاسخگویی در رابطه با برخی مصوبات اجرا نشده شورا در این کمیسیون حاضر شده بود، تصریح کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و حضور شهردار همدان در این گونه کمیسیونها امری عادی و معمول محسوب میشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار