مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان گفت: افراد نا‌آشنا به بازار در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خرید خود را انجام دهند.
کد خبر: ۲۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 08 April 2015

مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان گفت: افراد نا‌آشنا به بازار در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خرید خود را انجام دهند.

به گزارش فارس ؛ عباس صمدی در تشریح شرایط بازار بورس، اظهار کرد: بازار بورس در شرایط فعلی را از طرفی می‌توان هیجانی و از سوی دیگر می‌توان منطقی یاد کرد.

وی افزود: در یک سال گذشته بازار بورس به صورت مداوم شاهد افت بود و یک هفته پیش با باز شدن سهام پتروشیمی‌ها با افت بیشتری نیز مواجه شد و به همین دلیل فعالان بازار خود را آماده رشد می‌کردند.

مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان دلیل دیگر رونق بازار بورس را نتیجه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی دانست و تصریح کرد: با روشن شدن نتیجه مذاکرات اقبال خوبی به سمت بازار بورس حرکت کرد و باعث رونق این بازار شد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر رونق بازار بورس رشد نکردن بازار مسکن، طلا و ارز است که در نتیجه آن همه توجهات به سمت بازار سرمایه جلب شد.

صمدی با بیان اینکه این دلایل رشد بازار بورس را منطقی نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: حجم تقاضای خرید هیجانی بود و عملاً در تاریخ بورس این اتفاق بی‌سابقه است.

وی درباره آینده بازار بورس نیز گفت:‌ طبق پیش‌بینی کارشناسان احتمالا با یک هفته هیجان و سپس دوران افت مواجه می‌شویم و بعد از آن یک روند منطقی بر بازار حاکم خواهد شد.

مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان با بیان اینکه اگر شاهد یک رشد شدید باشیم، پس از آن افت شدیدی نیز در پی خواهد آمد، اظهار کر‌د: امیدواریم یک روال منطقی، آهسته و آرام در بازار ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه حجم معاملات در هفته جاری نسبت به هفته گذشته در بازار بورس در کل کشور دو برابر شده است، افزود: به فعالان بازار بورس در همدان و افرادی که تجربه چندانی در بازار ندارند توصیه می‌کنیم که خرید خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام دهند.

صمدی تصریح کرد: خرید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هیجان کمتری به بازار خواهد بخشید و دارای یک ریسک منطقی خواهد بود که برای ناآشنایان با بازار بورس مناسب است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط سازمان اوراق بهادار برای حفظ سرمایه مردم راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: این صندوق‌ها زیر نظر بانک‌های کشور به وجود آمدند و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند.

مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم خرید خود را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری تهیه کنند، علاوه بر داشتن سود، سرمایه آن‌ها ضمانت خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر هفت صندوق سرمایه‌گذاری در بورس همدان آماده خدمات‌رسانی است و خریداران می‌توانند با ریسک کمتر اقدام به خرید کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار