نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: ناآگاهی مردم از معضلات ماهواره سبب نفوذ آن در جامعه شده است.
کد خبر: ۱۹۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 13 March 2016

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: ناآگاهی مردم از معضلات ماهواره سبب نفوذ آن در جامعه شده است.

به گزارش تسنیم ٬ آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ما باید به تقوای راستینی که از بینش و معرفت صحیح دینی سرچشمه می‌گیرد و تمام شئونات زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد٬ تمسک جوییم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آخرین اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در دور چهارم اظهار داشت: ایشان در خلال همه تذکراتی که به دولت داشتند، فرمودند که ما در کشور مشکلات فراوانی داریم اما باید مسئله اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و صیانت از جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن را در اولویت قرار دهیم.

امام جمعه همدان بیان کرد: دشمن با تبلیغات مصموم خود مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند که در این رابطه باید در بصیرت افزایی نسل جوان جامعه تلاش کرد.

وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: انتخابات در کنار نقاط قوت، درس‌های عبرت فراوانی را به همراه داشت و باید آمادگی پذیرش افکار عمومی جامعه را نسبت به اطلاعات و تبلیغات مسمومی که از طریق برخی بیان می‌شود، افزایش داد.

خطیب جمعه همدان عنوان کرد: اگر بخواهیم که تحت تأثیر حرف‌ها و القائات شیطانی قرار نگیرند باید ایمان راسخ در آنها تقویت شود ولی متأسفانه در مردم سست ایمان در بستر انتخابات گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه ایمان مردم گاهی ریشه‌دار و محکم است و گاهی سست افزود: ایمان ریشه‌دار از روی علم، بصیرت و برهان حاصل می‌شود اما ایمان سست با کوچکترین تلنگری فرو می‌ریزد.

محمدی اظهار داشت: مؤمن واقعی و شیعه راستین اهل بیت(ع) در دینداری محکم است و هیچ فتنه‌ای در آن جای نمی‌کند ولی ایمان عاریه سریع تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بستر انتخابات این دوره افرادی شایعه‌های دروغین و تهمت و نسبت ناروا را باور کردند و باختند.

امام جمعه همدان با اشاره به ضرورت ثابت قدم بودن در دینداری گفت: انسان آگاه در برابر شنیده‌ها باید تفکر کند و درست و نادرست را تشخیص دهد تا گفتار «می‌گویندها» نشود.

وی با بیان اینکه دشمن تفکر و رفتار ما را برای نفوذ شیطانی هدف قرار داده است، عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن با کارفراگیری از ناحیه‌ای نفوذ می‌کند که خود ما نیز متوجه‌ نمی‌شویم و مردم از سر ناآگاهی حرف اقدامات دشمن را ترویج می‌دهد

محمدی با بیان اینکه ناآگاهی مردم از معضلات ماهواره باعث نفوذ آن در جامعه شده است تأکید کرد: دین، ایمان و خداپرستی برخی از مردم به میزانی آبکی است که با یک حرف فرو میریزد.

وی با اشاره به ایام پیشروی پایان سال اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال مصیبتی است که بر کشور ما وارد شده است و زمینه وارد کردن زیان مالی و جانی در مردم شده است که گاهی این صدمات جبران‌ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: حضور مردم به عنوان عامل و یا تماشاچی در چهارشنبه آخر سال ناشی از بی‌عقلی و نادانی است و سازندگان مواد محترقه به دنبال ایجاد اناامنی و بی‌انضباطی و خسارت به فرزندان خانواده‌ها هستند.

وی با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و سپاه برای کنترل و ضبط مواد محترقه عنوان کرد: چهارشنبه آخر سال یک بدعت شیطانی است و گناه و حرام شرعی است.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه جوانان را باید از حضور در این بدعت ناپسند جلوگیری کرد، گفت: خانواده‌ها هزینه‌هایی که برای خرید مواد محترقه صرف می‌کنند را به قشر فقیر جامعه هدیه دهند.

وی با اشاره به روز درختکاری عنوان کرد: در صورتی که هر نفر یک درخت بکارد، چهره شهرها عوض می‌شود و در شرایطی که خشکسالی ما را تهدید می‌کند بسیاری از شهرهای بزرگ نفس کشیدن به سبب آلودگی برای آنها به یک معضل تبدیل شده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار