بسته پلیسی تابناک همدان
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از تصادف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه پراید در محور کبودرآهنگ به سو باشی خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه راننده پژو ۴۰۵ براثر سوختگی کشته و سرنشین پراید مجروح شد.
کد خبر: ۱۹۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰ 07 March 2016

دیدار فرمانده انتظامی استان با شهروندان

فرمانده انتظامی استان به همراه جمعی از معاونان ضمن حضور در دفتر نظارت همگانی به‌صورت حضوری و تلفنی با مردم گفت‌وگو و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کند.

در راستای پاسخگویی به نظرات، انتقادات، دیدگاه‌ها و مشکلات مردمی در خصوص عملکرد پلیس روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه، فرمانده انتظامی استان به همراه رؤسای بازرسی، پلیس راهور، معاونت وظیفه عمومی و مدیریت گزینش و استخدام انتظامی استان و فرمانده انتظامی شهرستان همدان در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ حضور به هم می‌رسانند.

گفتنی است، این جلسه از ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر نظارت همگانی واقع در خیابان شریعتی - چهار راه کبابیان- پلاک ۵۶ برگزار می‌شود و تا ساعت ۱۲ ظهر همان روز ادامه دارد.

یادآوری می‌شود، شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به آدرس فوق و تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۹۷ مشکلات خود را با مسئولان مربوطه در میان گذاشته و پاسخ لازم را دریافت کنند.


راننده سواری در آتش سوخت

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از تصادف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه پراید در محور کبودرآهنگ به سو باشی خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه راننده پژو ۴۰۵ براثر سوختگی کشته و سرنشین پراید مجروح شد.

سرهنگ"مهدی شاکری" اظهار داشت: شب گذشته یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۹ محور کبودرآهنگ به سو باشی با یک دستگاه پراید برخورد که در اثر این حادثه سواری پژو ۴۰۵ دچار حریق شده و راننده آن در آتش سوخت. سرنشین سواری پراید نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ شاکری علت تصادف را تجاوز به چپ ناشی از سبقت غیر مجاز راننده پژو اعلام کرد.

رییس پلیس راه انتظامی استان همدان در خاتمه با اظهار تأسف در پی این حادثه ناگوار، سرعت و سبقت غیر مجاز را ازجمله تخلفات حادثه‌ساز و موجب بسیاری از حوادث ترافیکی مرگبار برشمرد.


کلاه‌برداری با آگهی‌های تبلیغاتی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق سایت‌های آگهی اقدام به کلاه‌برداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "اکبر امینی" با اعلام این خبر افزود: دربی مراجعه شهروند همدانی و ارائه شکوائیه‌ای مبنی بر کلاه‌برداری از وی به مبلغ ۷۵۰ هزار ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: شاکی دریکی از وب‌سایت درج آگهی با یک آگهی استخدام مواجه و پس از برقراری تماس تلفنی مجاب به پرداخت مبلغی جهت استخدام شدن پسر و برادرش در شرکت می‌شود و پس از گذشت مدتی متوجه می‌شود شرکت فوق وجود خارجی ندارد.

سرهنگ امینی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا در حال کار فنی بر روی پرونده بودند که شاکی دیگری همراه پرونده‌ای با همین مضمون به این پلیس مراجعه نمود، به این دلیل پرونده‌ها در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به آگهی دیگری از همین فرد با عنوان تدریس خصوصی در منزل مواجه شدیم و به این نتیجه رسیدیم که این فرد با آگهی‌های مختلف قصد کلاه‌برداری هنگفتی را داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر که ابتدا منکر قضیه ولی در با مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه‌ای به بزه انتسابی اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

۱- به آگهی‌هایی که در سایت‌ها درج می‌شود دقت و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

۲- با کارفرما یا شرکتی که آدرسی برای مراجعه ندارند معامله نکنید؛ زیرا برقراری تماس و مبادله با آن‌ها دشوار خواهد بود.

۳ - از توافق با افرادی که تقاضای وجه پیش پرداخت از طریقه حواله پولی، انتقال الکترونیکی، انتقال ارز بین‌المللی، کارت‌پولی یا ارز مجازی دارند، خودداری کنید، بازیابی پول‌هایی که به این طریق ارسال می‌شوند دشوار است.


قاچاق مواد محترقه با پوشش کاه

رییس پلیس آگاهی استان از کشف تعداد ۳۱۶ هزار و ۱۱۲ عدد انواع مواد محترقه قاچاق از خودروی حامل بار کاه خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعی" در تشریح این خبر گفت: در پی خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان کالا قصد دارند با یک دستگاه کامیون کالاهای قاچاق از نوع مواد محترقه را از مبدأ بوکان و از محورهای مواصلاتی استان همدان به مقصد تهران منتقل کنند، مأمورین پلیس امنیت عمومی با همکاری مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان رسیدگی به این موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: در پی بازرسی‌های محسوس و نامحسوس پلیس در نهایت خودرو موصوف که به‌ظاهر حامل بار کاه بود، در محور جاده سنندج شناسایی شد و طی یک عملیات تعقیب و گریز متوقف و به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در بازرسی به عمل آمده از زیر بار کاه تعداد ۳۱۶ هزار و ۱۱۲ عدد انواع مختلف مواد محترقه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد که در این خصوص پرونده تشکیل و در شعبه تعزیرات مستقر در ایستگاه بازرسی شهید زارعی تحت رسیدگی قرار گرفت.


آمادگی کامل پلیس برای نوروز

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اهمیت برقراری امنیت شهروندان در ایام نوروزی گفت: پلیس استان آماده اجرای طرح‌های نوروزی در حوزه‌های انتظامی، امنیتی و ترافیکی است.

سردار "حاجی محمدمهدیان نسب" با تاکید بر آمادگی کامل کارکنان انتظامی استان در تأمین امنیت شهروندان در مناسبت‌های پایانی سال و به‌ویژه ایام نوروز گفت: بحمدالله امسال نیز همچون سنوات گذشته با برنامه‌ریزی‌ها و ارائه آموزش‌های مفید و مستمر آماده ارائه خدمات پلیسی به شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های نوروزی با پیگیری‌های انجام‌شده با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر، تعاملات خوبی را داشته‌ایم و در نظر است از تیم‌های احصایی سازمان‌های خدمات رسان در این ایام استفاده بیش‌تر و فعال‌تری را برای امنیت و آسایش شهروندان و مسافران عزیز داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با هماهنگی‌های انجام‌شده در طرح نوروزی امسال از تیم‌های پلیسی بیش‌تری استفاده خواهد شد و در نظر است نسبت به تقویت نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات تیم‌های موجود در این طرح اقدام لازم صورت گیرد.

سردار مهدیان نسب در ادامه با اشاره به افزایش ایستگاه‌های پلیسی نسبت به سال گذشته رویکرد ایستگاه‌های پلیس را در سه محور بیان که عبارتید از 1-رویکرد فرهنگی و ارشاد-۲-رویکرد اطلاع‌رسانی و رویکرد انتظامی، که عمده فعالیت‌های پلیس را در حوزه فرهنگ دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرهنگ مقوله بسیار مهمی است بر این موضوع تاکید کرد.

وی اضافه کرد:‌ طرح ارتقاء انضباط و امنیت اجتماعی ازجمله برنامه‌های عملیاتی پلیس است که فرماندهی انتظامی استان با بهره‌جویی از توان اجرایی خود و استفاده از ظرفیت‌های استانی به‌منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش احساس امنیت اجتماعی شهروندان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز سال آتی به مرحله اجرا گذاشته است.

این مقام ارشد انتظامی وفاق جمعی، احساس مسئولیت و مشارکت عمومی در حوزه نظم و انضباط اجتماعی را از شاخصه‌های مهم در کسب توفیقات، ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی در استان عنوان کرد و افزود: این توفیقات حاصل همراهی مردم در اجرای مطلوب طرح‌های انتظامی و افزایش توجه عمومی به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس به‌دست آمده است.

سردار مهدیان نسب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کنترل صنوف و محورهای مواصلاتی استان توسط پلیس افزود: به‌منظور پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، والدین و خانواده‌ها حرکات و رفتار فرزندان خود را کنترل کنند.

وی افزود: حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال و صدمات دیگری که در اثر استفاده از مواد محترقه خطرناک ایجاد می‌شود یادآور این نکته است که می‌توان با آگاهی از خطرات استفاده از این مواد، بخش مهمی از حوادث را کاهش داد.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه با تاکید بر ضرورت همراهی و کنترل فرزندان توسط والدین در چهارشنبه آخر سال گفت: والدین و خانواده‌ها با کنترل حرکات و رفتار فرزندان خود می‌توانند در کاهش حوادث این روز نقش مهمی را ایفا کنند.


دستگیری ۴۰ متهم در اسدآباد

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد از دستگیری ۴۰ نفر متهم درنتیجه اجرای طرح‌های انتظامی در سطح شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود علی بخشی در تائید خبر خود بیان داشت: در پی استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به‌ویژه منطقه‌ای که باهدف ناامن کردن محلات جرم خیز، پاک‌سازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان انجام می‌شود، یگان‌های انتظامی شهرستان اسدآباد با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود در هفته گذشته به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

وی افزود: در راستای اجرای این‌گونه طرح‌ها، پلیس به توفیقات و کشفیات چشمگیری ازجمله کشف مواد محترقه و مواد مخدر، دستگیری معتادان پرخطر، خرده‌فروشان و سارقان، جمع‌آوری اقلام ضد فرهنگی و تجهیزات ممنوعه و همچنین توقیف وسایط نقلیه مزاحم و متخلف دست‌یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: علاوه بر جمع‌آوری تعداد چشمگیری اقلام ضد فرهنگی، ممنوعه و مواد محترقه، تعداد ۸ نفر سارق، ۱۵ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر، ۱۱ نفر جلبی و ۶ نفر در حوزه های سایر جرائم دستگیر، مقداری انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۳۷ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در راستای اجرای طرح‌های انتظامی، خواستار اعلام موارد مشکوک محلات از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شد.


دستگیری موزع مواد مخدر در تویسرکان

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از دستگیری یکی از عاملین اصلی توزیع مواد مخدر بین شهرستان‌ها و کشف ۲ کیلو تریاک از وی خبر داد.

سرهنگ "محمد معصومی" در تشریح جزئیات بیشتر این خبر گفت: در راستای مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و ناامن کردن محیط برای سوداگران مرگ، اکیپ گشت پاسگاه انتظامی خرم رود اقدام به ایجاد تور کنترلی و کنترل محورهای فرعی و اصلی سطح حوزه استحفاظی خود نمود که در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ معصومی بیان داشت: در بررسی اولیه از خودرو هیچ گونه موادی کشف نشد اما مأموران دایره تجسس پاسگاه با توجه به اشرافیت و رصد اطلاعاتی خود و همچنین با توجه به اینکه خودرو مربوط به شهرستان‌های هم‌جوار بوده و راننده آن نیز مشکوک بود اقدام به بررسی دقیق‌تر خودرو کردند که درنهایت از داخل موتور خودرو مقدار ۲ کیلو گرم تریاک که به طرز خیلی ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

معصومی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم دستگیر شده یکی از عاملان اصلی و حرفه‌ای تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان‌های هم‌جوار است.

وی گفت: متهم به همراه مواد مکشوفه و خودرو به پاسگاه انتقال و در این خصوص پرونده تشکیل و جهت اجرای حکم به دادگاه اعزام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در خاتمه با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر به هر بهانه که آغاز می‌شود نتیجه‌ای جز گرفتاری در دام اعتیاد و افزایش مشکلات روحی و جسمی برای خانواده‌ها در بر نخواهد داشت، از همه شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.


کشف ۱۰ هزار مواد محترقه در بهار

فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف ۱۰ هزار و ۵۹۹ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "جمشید باقری" در تشریح این خبر عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه پایانی سال و و جود مراسم‌های سنتی چهارشنبه پایان سال، مأموران انتظامی شهرستان بهار با تشدید اقدامات پلیسی و اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی صبح امروز موفق به دستگیری دو نفر فروشنده مواد محترقه در شهرستان بهار و کشف تعداد ۱۰ هزار و ۵۹۹ عدد مواد محترقه شدند.

سرهنگ باقری با اشاره به لزوم آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در پیشگیری از این‌چنین مواردی عنوان کرد: مراسم چهارشنبه پایان سال که جایگاه آن در فرهنگ اصیل ما ایرانیان از دیر باز با آداب خاصی بوده در این سال‌ها با تهاجم فرهنگی و دسیسه دشمنان ایران که چشم دیدن مردم ما را ندارند به انحراف کشانیده شده و به صورتی اجرا می‌گردد که علاوه بر ایجاد خطر برای کلیه افراد در هر سنی مزاحمت و آسیب‌های جدی را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی در خاتمه با هشدار برخورد جدی و قانونی با فروشندگان این مواد محترقه به والدین و فرزندان آنها توصیه کرد: از فرزندان خود در مراوده با دوستانی که اقدام به بازی‌های خطرناک با مواد محترقه می‌نمایند مراقبت نموده و جداً از به خطر انداختن خود و خانواده در روزهای پایانی سال با تکیه بر اصل خود مراقبتی پرهیز نموده و بافرهنگ سازی برای فرزندان پلیس را در این امر یاری نمایند.


هووی جدید خانم‌ها در این روزها

این روزها برخی از مردان ایرانی برای گذران اوقات فراغت خود دست به دامن چیزهایی می‌شوند که شاید خود بزرگ‌ترین هووی زنان در این روزها باشد...

همسری که برای گذراندن اوقات فراغت خود در خانه و در چارچوب خانواده دست به دامن برنامه‌های ماهواره‌ای می‌شود، نادانسته معضلی را وارد خانه می‌کند که دیر یا زود باعث تخریب روابط خانوادگی و بعدازآن متلاشی شدن خانه می‌شود. به بیان ساده‌تر ابزاری که برای پر کردن زمان‌های فراغت خانواده وارد می‌شود تیشه به ریشه اصل خانواده می زند.

با توجه به اینکه در جامعه ایرانی زنان مسئولیت مهم رسیدگی به امور خانواده را بر عهده دارند و بیشتر زمان خود را در این کانون حیات جامعه یعنی خانواده می‌گذارند در موارد متعددی مشاهده‌شده زنان به بهانه بی حوصلگی و بیکاری خواهان آوردن ماهواره به خانه می‌شوند غافل از اینکه بزرگ‌ترین ضربه را اولاً به خود و در مرحله بعد به خانواده‌شان می‌زنند.

پرواضح است که برنامه‌های ماهواره‌ای عمدتاً برای پر کردن اوقات فراغت از سوی بانوان مورداستفاده قرار می‌گیرند و از آن‌سو، گردانندگان کانال‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند در قالب برنامه‌های سرگرم‌کننده و جذاب، محتوای متضاد بافرهنگ حاکم بر یک جامعه ارزش‌مدار همچون ایران، به این قشر از مخاطبان خود ارائه کنند.

 متأسفانه برخی خانواده‌ها بر این باورند که اگر شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای را قفل کنند می‌توانند به‌راحتی و با فراغ بال در طول روز در برابر دید کودک به تماشای فیلم‌ها، مسابقات یا برنامه‌های مستند این رسانه بیگانه بنشینند، غافل ازآن‌که بنا به شگرد تصویرگران و مبلغان ماهواره‌ای در آنونس یا میان برنامه برخی فیلم‌ها صحنه‌های مبتذلی گنجانده و پخش می‌شود که کودک بلافاصله قادر به ثبت، ضبط و پردازش آن در ذهن خواهد بود.

سریال‌های ماهواره باوجود همه اقداماتی که صورت گرفته است؛ همچنان طرفداران خود رادارند. این سریال‌ها بیشتر در کشور همسایه، ترکیه تولید می‌شوند و الگوی کلیشه‌ای دختر معصوم و فقیری که پس از آشنایی با مردی ثروتمند و تحمل ستم‌هایی که به او می‌شود ناگهان به ثروت هنگفت و جایگاه اجتماعی بالایی می‌رسد نقش پررنگی در این سریال‌ها دارد. شخصیت محوری در این سریال‌ها بیشتر زنان هستند، زنانی که باوجودآنکه به ثروت و موقعیت خوبی می‌رسند اما هرگز نشان داده نمی‌شود که مشغول تحصیل یا کار هستند و به‌قول‌معروف یک شبه راه صدساله را طی می‌کنند.

هدف اصلی سازندگان این سریال‌ها ترویج فرهنگ و مصرف‌گرایی است و انتخاب یک شخصیت محوری زن علاوه بر اینکه برای مردان جذاب است در ترویج این فرهنگ میان زنان بسیار مؤثر است.

کودکان گوشه‌نشین

کودک نیاز به بازی‌های گروهی و کسب مهارت‌های اجتماعی دارد. تماشای بی وقفه برنامه‌ها و سرگرمی‌های نامناسب ماهواره در طولانی مدت موجب انزواطلبی کودک شده و اثرات منفی آن بر روح و اعصاب به افت تحصیلی او منجر می‌شود.

سردی روابط زوجین

به گفته آسیب شناسان، تماشای مستمر فیلم‌ها و تصاویر مبتذل به‌تدریج بیننده را معتاد می‌کند، به گونه‌ای که اگر فرد روزانه به سراغ تماشای برنامه‌ها و تصاویر محرک جنسی نرود دچار افسردگی، کسالت یا نوعی کمبود می‌شود. تصاویر تحریک کننده قدرت تفکر و تعمق را از فرد گرفته و روند تصمیم گیری را با احساسات و عواطفی که از تماشای این تصاویر به وجود می‌آید تحت تأثیر

قرار می‌دهد. برنامه‌های ماهواره با پر کردن قسمت اعظم اوقات زوجین به فاصله و سردی عاطفی همسران منجر می‌شود. در پی سرد شدن این روابط، عادات نامناسب، انحرافات جنسی، روابط نامشروع، کج‌روی‌های اخلاقی، خیانت و... عارض می‌شود.

هدفمند تماشا کنید

برای چه کودکتان هنگام پخش برنامه‌های بزرگ سالانه باید در کنار شما باشد و هر جور محتوایی را ببیند! تنوع شبکه‌های داخلی آن‌قدر زیاد شده است که بتوانید به‌صورت هدفمند، برنامه‌ای را که مناسب و متناسب باسن و ویژگی‌های مخاطب است، انتخاب کنید.

 فرزندتان می‌تواند برنامه مورد دلخواه و مناسب خود را ببیند و شما نیز برنامه مطلوب خود را؛ البته قرار نیست برنامه‌های تلویزیونی مامای کودکتان شود؛ همچنین حواستان به خودتان هم باشد محتوایی که به‌واسطه ماهواره به خانه وارد می‌شود درواقع نابودی جایگاه زن خانواده، تزلزل بنیان خانواده و ... را زمینه سازی می‌کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار