رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق سایت‌های آگهی اقدام به کلاه‌برداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 06 March 2016

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق سایت‌های آگهی اقدام به کلاه‌برداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امینی با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه شهروند همدانی و ارائه شکوائیه‌ای مبنی بر کلاه‌برداری از وی به مبلغ ۷۵ هزار تومان، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت: شاکی دریکی از وب سایت‌های درج آگهی با یک آگهی استخدام مواجه و پس از برقراری تماس تلفنی مجاب به پرداخت مبلغی جهت استخدام شدن پسر و برادرش در شرکت می‌شود و پس از گذشت مدتی متوجه می‌شود شرکت فوق وجود خارجی نداشته.

سرهنگ امینی افزود: کارشناسان پلیس فتا در حال کار فنی بر روی پرونده بودند که شاکی دیگری همراه پرونده‌ای با همین مضمون به این پلیس مراجعه نمود، به این دلیل پرونده‌ها در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به آگهی دیگری از همین فرد با عنوان تدریس خصوصی در منزل مواجه شدیم و به این نتیجه رسیدیم که این فرد با آگهی‌های مختلف قصد کلاه‌برداری هنگفتی را داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دریکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر که ابتدا منکر قضیه ولی در با مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه‌ای به بزه انتسابی اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

۱ - به آگهی‌هایی که در سایت‌ها درج می‌شود دقت و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

۲- با کارفرما یا شرکتی که آدرسی برای مراجعه ندارند معامله نکنید؛ زیرا برقراری تماس و مبادله با آن‌ها دشوار خواهد بود.

۳ -از توافق با افرادی که تقاضای وجه پیش‌پرداخت از طریقه حواله پولی، انتقال الکترونیکی، انتقال ارز بین‌المللی، کارت‌پولی یا ارز مجازی دارند، خودداری کنید. بازیابی پول‌هایی که به این طریق ارسال می‌شوند دشوار است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار