«مرتضی عزالدین» گفت : برای سال آینده انسداد 550 حلقه چاه با گرفتن حکم قضایی هدف‌گذاری شده است هم‌چنین تاکنون 331 حلقه چاه شناسایی شده که تخلف کرده و اضافه برداشت داشته‌اند.
کد خبر: ۱۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 06 March 2016

«مرتضی عزالدین» گفت : برای سال آینده انسداد 550 حلقه چاه با گرفتن حکم قضایی هدف‌گذاری شده است هم‌چنین تاکنون 331 حلقه چاه شناسایی شده که تخلف کرده و اضافه برداشت داشته‌اند.

به گزارش برنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: طی دو سال اخیر با انسداد 1311 حلقه چاه غیرمجاز به عمق 155 کیلومتر، 135 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب داشتیم و از این حیث رتبه اول را در کشور داریم.

وی با اشاره به انتخاب همدان به‌عنوان نماینده طرح تعادل‌بخشی کشور در زمان حضور تیمی از آلمان تصریح کرد: از زمان اجرای انسداد چاه‌های غیرمجاز تا سال 92، هزار و 238 حلقه چاه مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده انسداد 550 حلقه چاه با گرفتن حکم قضایی هدف‌گذاری شده است هم‌چنین تاکنون 331 حلقه چاه شناسایی شده که تخلف کرده و اضافه برداشت داشته‌اند.

وی به نصب 2473 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز استان خبر داد و با بیان این‌که در خصوص الگوی کشت هم کارهایی انجام شده است، افزود: در شورای حفاظت از منابع آب در خصوص دشت‌های استان و بحث الگوی کشت نیز بررسی‌های لازم انجام و تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گفته عزالدین، آب از حالت منطقه‌ای خارج شده و به صورت حوضه آبریزی درآمده است به طوری‌که استان همدان در سه حوزه آبریز کرخه، سفیدرود و حوزه مرکزی قرار دارد و از حوضه آبریز استان به خوبی دفاع شده است.

وی در خصوص طرح تعادل‌بخشی نیز گفت: تاکنون اعتبار ابلاغ شده به استان در خصوص این طرح ملی استان شده در سال‌جاری 12 میلیارد و 700 تومان بوده که تنها 50 درصد اختصاص یافته است.

عزالدین با بیان این‌که کوشیده‌ایم با خانه کشاورز و اتاق بازرگانی تعامل داشته باشیم، گفت: در بحث گلخانه‌ها به کمک جهاد کشاورزی آمده و به هیچ صنعت و گلخانه‌ای جواب منفی نداده‌ایم و هموارع تخصیصات کشاورزان را داریم.

وی با اشاره به تشکیل 18 تعاون آب‌بران در استان و نیاز به 38 مورد دیگر، خاطرنشان کرد: برای دشت پایلوت اسدآباد به بحث مشارکت مردمی نیاز داریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار