زمستان رفت و روسیاهی به ذغال ماند،انتخابات باشکوه برگزارشد وحال باید بررسی کرد و دید که چه کسانی توانستند از این انتخابات روسفید بیرون آیند.
کد خبر: ۱۹۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 05 March 2016

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: حال که انتخابات با همه شور و شعور خود به پایان رسیده، اینک زمان بررسی نقاط ضعف و قوت انتخابات توسط مردم است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله "غیاث‌الدین طه‌محمدی" در نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان، با اشاره به خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم فهیم ایران در انتخابات 7 اسفند، اظهار کرد: امسال انتخابات در بسیاری مواضع بسیار عالی و باشکوه برگزار شد که این امر قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: جریان‌های بزرگ و قابل تأمل نقاط مثبت و منفی را در کنار یکدیگر دارند و باید در جریان انتخابات نیز نقاط ضعف در کنار نقاط قوت بررسی شده تا آسیب‌شناسی و تحلیل برای سال‌های بعد صورت گیرد که در این صورت می‌توان ادعا داشت انتخابات خوبی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اگر کاستی‌ها نادیده گرفته شود خسارات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد، افزود: چشم‌پوشی از برخی خلأها نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کرده و در این میان بزرگترین وظیفه ما این است که در این امور سرنوشت‌ساز با محاسبه ریز اعمال در برابر دشمنان داخل و خارج بتوانیم ضعف‌ها را پیدا کنیم که در غیر این صورت فقط خودمان را با تعاریف گول زده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: انسان مومن انسانی است که در طول 24 ساعت شبانه‌روز به حساب اعمال خود رسیده و از نفس خود چنان حساب‌کشی کند که گویی شریک خود را به حسابرسی واداشته است تا با علاج درد نفس خود در برابر سقوط در گناه مقاومت کند.

طه‌محمدی در حال حاضر تنها معصوم عالم را حضرت حجت(عج) دانست و گفت: در همه مخلوقات عالم خطا و اشتباه وجود دارد اما باید با تدبیر و قبول اشتباه به جبران پرداخته و فقط به نقاط مثبت نپردازیم.

وی همچنین با اشاره به مسأله انتخابات اخیر در ایران خاطرنشان کرد: هر رأی سالمی که از روی معرفت به صندوق‌ها انداخته شد، تیری به سمت دشمن بود و کسانی که با بصیرت و معرفت به پای صندوق‌های رأی آمدند از کسانی که در جهالت هستند و نماز می‌خوانند بالاتر بودند چرا که تا بصیرت نباشد نماز هم مقبول درگاه الهی نخواهد بود.

وی انتخابات را بزرگترین امتحان الهی خواند و گفت: کسانی که در این انتخابات رأی دادند و رأی گرفتند همه از بندگان خداوند متعال بودند، حال باید بررسی کرد و دید که چه کسانی توانستند از این انتخابات روسفید و چه کسانی روسیاه خارج شوند.

امام جمعه همدان بازی با آبرو و حیثیت مومنان در انتخابات را بزرگترین اشتباه انتخاباتی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که با زر و زور با آبروی مومنان و کاندیدای اصلح بازی کردند، باید در برابر پروردگار خود پاسخگو باشند.

وی معیار اصلی در شرکت در انتخابات را توجه به ارزش‎‌های اصولی انسانی اعلام کرد و افزود: انسان‌ها باید کاری کنند که حرمت‌ها حفظ شود چرا که تهمت و دروغ علیه یکدیگر نمی‌تواند موفقیت را به همراه آورد.

طه‌محمدی با بیان اینکه امسال در انتخابات بهترین‌ها رأی نیاوردند، گفت: کسانی وارد صحنه سیاسی و تعیین تکلیف برای ملت و نظام شدند که اصلا آنها را نمی‌شناختیم و با خطاهای خود در تبلیغات باعث شدند تا بهترین‌ها نیز در این انتخابات رأی نیاورند و اگر این بیماری در انتخابات آینده علاج نشود فاجعه به بار می‌آید.

وی تنها جبهه قابل اعتماد در جهان را جبهه حق دانست و افزود: کسانی که به فهم و بصیرت الهی رسیده‌اند، مرد راه بوده و مابقی چون طفلانی در مسیر حرکت می‌کنند و بزرگترین عیب ما در این راه این است که هرکس خود را مجتهد دانسته و خطاهای موجود را با اجتهاد خود رفع می‌کند.

امام جمعه همدان در خبطه دوم نماز جمعه با اشاره به جنایات اتفاق افتاده در کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد: حکام خلیج فارس طی بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان را تروریسم اعلام کرده و مقاومت حزب‌الله در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار را حرکت تروریستی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله توانسته اسرائیل را در لاک خود حبس کند، اظهار کرد: حامی اصلی تروریست در جهان و جنایات اتفاق افتاده همین آل‌سعود است اما اینها مقابله با ظلم را تروریست می‌دانند.

وی در پایان با اشاره به فقر سراسری موجود در جهان گفت: این ایام زمان شتافتن به سوی احسان و نیکوکاری برای نیازمندان بوده که کمیته امداد امام خمینی(ره) متولی این امر بزرگ است اما شما مردم مومن و متدین نیز با مشارکت در این امر یاری‌رسان سازمان‌های امداد باشید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار