رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه در طرح نوروزی ۴۵ پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان همدان برقرار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 04 March 2016
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه در طرح نوروزی ۴۵ پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان همدان برقرار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، حبیب معصومی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: این ایستگاه‌ها به تجهیزات پیش‌بیمارستانی و ابتدایی و داروهای اولیه مورد نیاز مسافران مجهز می‌شوند.

وی افزود: در طرح نوروزی که از 15 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد حوزه پیشبیمارستانی پایگاه‌های جاده‌ای، شهری و هوایی، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اتاق عمل در استان همدان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه حوادث ویژه توسط مرکز EOC همدان که به صورت 24 ساعته فعال است، اعلام می‌شود، بیان کرد: ستاد هدایت استان نیز به صورت کشکی 24 ساعته به منظور انتقال بیماران به دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها فعال است.

وی گفت: 80 دستگاه آمبولانس به همراه 350 نیروی عملیاتی ستادی پیشبیمارستانی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آمادگی کامل قرار دارند.

معصومی بیان اینکه در طرح نوروزی 45 پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: 27 پایگاه امدادی در سطح محورهای مواصلاتی استان و 18 پایگاه نیز در شهرها مستقر هستند.

وی عنوان کرد: پایگاه امداد هوایی استان همدان نیز در ایام اجرای طرح نوروزی فعال است و امسال 68 مورد عملیات هوایی برای انتقال بیش از 80 مصدوم را انجام داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه 22 بیمارستان در سطح استان برای ایام نوروز و ارائه خدمات به بیماران فعال هستند، گفت: 16 باب مرکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز فعال هستند و در روزهای غیرتعطیل نیز یک مرکز معین نظارت بر خدمات را برعهده دارد.

فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار داشت: با پیگیری انجام شده در ایام نوروز اشیای مکشوفه از ارگ نوشیجان و تپه باستانی پری به صورت امانی در موزه لطفعلی‌خان ملایر در معرض دید مسافران قرار می‌گیرد.

عبدالعظیم رضایی افزود: مدارس شبانه‌روزی، سوئیت‌های خانه معلم به همراه سوئیت‌های خصوصی برای اسکان مسافران با ظرفیت 1000 نفر پیشبینی شده است و در مواقع اضطرار نیز مساجد، حسینیه‌ها، خوابگاه‌های دانسجویی و اماکن ورزشی نیز برای اسکان 3 هزار مسافر مدنظر است.

معاون فرماندار شهرستان بهار نیز گفت: 15 مدرسه با 160 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان آماده شده است و همچنین یک هتل با 100 تخت و یک مهمانپذیر با 25 اتاق نیز پذیرش مسافران را برعهده دارند.

محمد شعبانی‌راد افزود: طرح استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز عید در شهرهای لالجین، بهار و صالح‌آباد اجرا می‌شود و در این راستا به مسافران ورودی سوغات و اقلام فرهنگی هدیه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار