رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص چهارشنبه‌سوری و خریدوفروش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 01 March 2016
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص چهارشنبه‌سوری و خریدوفروش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ امینی در ابتدای این مصاحبه گفت:با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال و آمدن فصل بهار، مردم شور و شوق زیادی برای مرا سمات پایان سال ازجمله چهارشنبه‌سوری دارند اما متأسفانه با استفاده از مواد منفجره و استفاده نابجا در این‌گونه جشن‌ها، شاهد داغدار شدن تعدادی از خانواده‌های ایرانی هستیم.

 برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به‌روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود و شاهد حوادث غم‌بار باشیم.

وی افزود: از این‌رو پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه سوری در دستور کار پلیس فتا استان همدان می‌باشد وازچندی پیش اقداماتی در راستای شناسایی سایت‌های اینترنتی و وبلاگ‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز می‌نمایند، آغازشده است چراکه بر اساس قانون، آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و خریدوفروش مواد محترقه و منفجره در فضای سایبر ممنوع بوده و پلیس با گردانندگان این سایت‌ها برخوردهای قانونی می‌کند.

لازم به ذکر است ازآنجایی‌که فرزندان حضور فعال در فضای مجازی دارند و برخی سایت اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چراکه عدم آشنایی فرزندان با این مواد و آموزش ناقص سایت‌ها در این خصوص بسیار خطرناک است تا به خاطر لحظه‌ای هیجان دچار حادثه‌ای ناگوار نشوند.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد: کاربران محترم با مشاهده سایت‌های فعال درزمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه مراتب را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمی در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا به شماره ۲۱۸۲۶۷۴ گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار