جمعه هفتم اسفندماه دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور و مشارکت حداکثری ملت همیشه درصحنه استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 28 February 2016

مردم دارالمؤمنین همدان از همان ساعت ۸ صبح با حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب نمایندگان خود در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را انتخاب کردند.

به گزارش تابناک همدان؛ نمایندگان استان همدان در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی و آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی هستند که این دو روحانی وارسته و عالم دینی با کسب آرای بیشتر نسبت به دو نامزد دیگر توانستند به‌عنوان منتخبین مردم استان به خبرگان رهبری که جمع عقلای دین است راه یابند.

پیرمرد و پیرزن، زن و مرد و رأی اولی‌ها و همه آمدند تا نمایندگان استان را برای یک دوره چهارساله به بهارستان بفرستند و در حوزه‌های انتخابیه ملایر، نهاوند، اسدآباد و همدان و فامنین شاهد تغییر نمایندگان هستیم که پیام مهمی را به نمایندگان منتقل کرد.

مردم به نمایندگان فعلی و منتخبین دوره دهم این پیام را فرستادند که اگر نماینده‌ای برای توسعه همه‌جانبه استان تلاش نکند بار دیگر نمی‌تواند رأی اعتماد ملت را کسب کند و بر کرسی‌های سبز بهارستان تکیه بزند.

مردم استان بار دیگر به نامزدهای اصولگرایان رأی دادند و به‌جز نفر اول ملایر بقیه کاندیداهای راه ‌یافته به بهارستان همه از جریان اصولگرایی هستند و در رزن نیز حسن لطفی اصلاح‌طلب با عطاالله سلطانی صبور نماینده فعلی از جبهه اصولگرایی به مرحله دوم رفتند و در ملایر نیز احد آزادیخواه اصولگرا با علیرضا امامی اصلاح‌طلب به مرحله دوم رفتند.

بنابراین اگر در مرحله دوم دو کاندیدای اصلاح‌طلب حائز بیشترین رأی شده و به مجلس راه یابند ترکیب مطلق اصولگرایی استان خواهد شکست.

در حوزه انتخابیه همدان و فامنین حمیدرضا حاجی بابایی به‌عنوان نماینده نخست و امیر خجسته نماینده دوم راهی بهارستان شدند.

در اسدآباد اکبر رنجبر زاده، در تویسرکان محمدمهدی مفتح، نهاوند حسن بهرام نیا، بهار و کبودرآهنگ محمدعلی پور مختار با کسب رأی اعتماد از مردم حوزه‌های انتخابیه خود راهی بهارستان شدند.

ملت مانند ۳۷ سال گذشته با لبیک به ولی‌فقیه با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر به آرمان‌های نظام اسلامی رأی دادند و با انتخاب نمایندگان تکلیف خود را ادا کردند.

اینک دوره رقابت‌ها به سر آمده و منتخبین ملت با تمکین از آرای عمومی باید در قبال رأیی که مردم به آنان داده‌اند پاسخگو بوده و به فکر باشند تا وعده‌هایی که در ایام تبلیغات به مردم می‌دادند را محقق کنند وگرنه از همین‌الان منتظر باشند که در مجلس یازدهم ملت آنها را بر کرسی بهارستان نخواهند نشاند.

نمایندگان منتخب باید از رقبای خود که نتوانستند به هر دلیلی حائز رأی اکثریت شوند در امور استفاده کنند درواقع رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل ‌شده و منتخبین مردم از توان و ظرفیت رقبای انتخاباتی خود در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه استان بهره ‌مند شوند.

نباید به بهانه‌های مختلف برخی از افرادی که ملت به آنان رأی اعتماد ندادند شیرینی این انتخابات آرام و باشکوه را در کام ملت بزرگ همدان تلخ کنند.

چرا برخی از کاندیداها به تحریک افرادی که رأی گرفتند، می‌خواهند جو استان را ناآرام کرده و به‌گونه‌ای جلوه دهند که اگر فردی دوباره به نمایندگی ملت انتخاب‌شده مناسب نیست، مگر مناسب بودن و نبودن را شما تشخیص می‌دهید که به خود اجازه داده‌اید که در دو روز گذشته فشارهایی را به نماینده دوم همدان و فامنین وارد نمایید؟

مردم بهترین افراد برای تشخیص‌کار آیی نمایندگان هستند و بهتر از شماها کاسه داغ‌تر از آش نشوید و به آرای عمومی احترام بگذارید و با تمکین از رأی ملت و تبریک به نماینده دوم همدان و فامنین از همین حالا فضای دوستی و همکاری را فراهم نمایید و نه خدای‌نکرده به‌گونه‌ای رفتار کنید که مردم چهار سال شاهد رقابت و درگیری بین دو نماینده باشند.

آن کاندیداهایی که رأی نیاوردند بهتر است خود را در بازی که جز خسران به حیثیت و آبروی استان از یک طرف و بی‌حرمتی به جایگاه رأی ملت از سوی دیگر است وارد نسازند و هوشمندانه برخورد کنند تا در دام هوا و هوس نفسانی که برگرفته از قدرت‌طلبی است نیفتند.

اگر مردم را تعیین‌کننده می‌دانیم پس بهتر است که از رأی ملت تمکین کنیم و بعد از مرگ سهراب دنبال نوش دارو نباشیم چراکه بی‌فایده بوده و فضای آرام و بانشاط همدان که با پیروزی چهره‌های کارآمد و توانمند به‌دست‌آمده را به سمت تنش نبریم.

مردم بعد از انتخابات در آستانه عید نوروز قرار دارند و به فکر آماده‌سازی برای استقبال از بهار هستند و نباید خاطر این ملت را که به بهترین شکل ممکن پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند را آزرد.

منتخبین ملت بهتر است هر چه سریع‌تر جلساتی را برای ایجاد وحدت و انسجام بین خود برای پیشبرد برنامه‌های استان به شکلی متحد تشکیل دهند و برای پاسخگویی به مطلبات استان برنامه‌ریزی کنند و از حواشی بپرهیزند.

منتخبین ملت باید با دلسوزی، صداقت، شجاعت، ایمان به‌ قدرت الهی برای تحقق وعده‌های خود اقدام کنند.

مردم از نمایندگان دوره دهم انتظار دارند که به مشکلات اقتصادی استان که بسیار حاد بوده و جوانان این استان بیکار هستند رسیدگی کرده و به طرق مختلف با جذب سرمایه‌گذاری و توسعه مشاغل در حوزه‌های مختلف به اشتغال‌زایی کمک کنند.

مردم انتظار دارند که سرانه تفریحات و رفاه مردم در استان افزایش یابد و مردم شاهد باشند که چهره استان همدان از یک استان عقب‌افتاده به منطقه‌ای توسعه‌یافته با افزایش سرانه درآمدها تبدیل شود و نمایندگان به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که سودی ندارد فقط بر روی ایجاد ساختاری‌های قوی اقتصادی در استان متمرکز شوند.

همدانی‌ها سال‌های سال است که منتظر شنیدن سوت قطار هستند، ایجاد صنایع بزرگ برای ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری، توسعه مراکز آموزش عالی و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی را مطالبه می‌نمایند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار