مدیرکل کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی همدان گفت: کارگران معترض پتروشیمی هگمتانه به صورت قراردادی فعالیت می‌کردند که قرارداد‌ها نیز تا پایان سال 93 اعتبار داشت.
کد خبر: ۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 06 April 2015

مدیرکل کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی همدان گفت: کارگران معترض پتروشیمی هگمتانه به صورت قراردادی فعالیت می‌کردند که قرارداد‌ها نیز تا پایان سال 93 اعتبار داشت.

به گزارش فارس؛مسعود اقلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص چرایی تجمع کارگران پتروشیمی هگمتانه روبروی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به دلیل جلوگیری از ورود کارگران به پتروشیمی هگمتانه، جمعی از کارگران مقابل این اداره کل و استانداری تجمع کردند که راهنمایی‌های لازم به آنان ارائه شد.

وی در خصوص دلیل جلوگیری از ورود کارگران به پتروشیمی گفت: کارگران فعال در پتروشیمی هگمتانه به صورت قراردادی فعالیت می‌کردند که قرارداد‌ها نیز تا پایان سال 93 اعتبار داشته و با پایان قرارداد حق ادامه حضور کارگران با کارفرماست.

مدیرکل کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی همدان، گفت: شرکت پتروشیمی هگمتانه نیز به منظور سرمایه‌گذاری شرکا و دایر شدن دوباره در حال فراهم کردن مقدمات کار است و به دلیل عدم نیاز به نیروی انسانی در سال 94 در مقطعی از انعقاد قرارداد با کارگران خودداری کرده است.

 وی افزود: با پایان قرارداد از لحاظ قانونی حقی برای کارگران نیست و اختیار با کارفرماست که در صورت نیاز قراردادی دوباره منعقد کند.

اقلامی در خصوص پرداخت مطالبات کارگران نیز عنوان کرد: مطالبات کارگران با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال 93 به طور کامل پرداخت شده و فقط عیدی و سنوات پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: با تجمع کارگران مقابل اداره کار و تعاون، راهنمایی‌هایی برای تنظیم دادخواست برای دریافت عیدی و سنوات داده شد که کارگران قانع نشدند و تجمع دیگری مقابل استانداری صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: با تجمع مقابل استانداری، همکاران ما با راهنمایی کارگران برای تنظیم درخواست آن‌ها را قانع کردند و تجمع پایان یافت.

وی با بیان اینکه کارگران می‌توانند از بیمه بیکاری در طول مدت بیکاری استفاده کنند ابراز داشت: با پیگیری‌های لازم کارگران می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و البته اگر مشکلات شرکت حل شود و در صورت صلاحدید کارفرما امکان اشتغال مجدد کارگران وجود دارد.

اقلامی تاکید کرد: کارفرمای مربوطه در جریان قرار گرفته و با هماهنگی رأی صادر خواهد شد و در صورت عدم پرداخت مطالبات از طریق اجرای احکام پیگیری و مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار