مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه سال آینده ۵۵۰ حلقه چاه غیرمجاز سال آینده در همدان مسدود می‌شود، گفت: تاکنون ۱۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده است.
کد خبر: ۱۸۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 25 February 2016

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه سال آینده ۵۵۰ حلقه چاه غیرمجاز سال آینده در همدان مسدود می‌شود، گفت: تاکنون ۱۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده است.

به گزارش تسنیم، مرتضی عزالدین در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 611 حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده که به دنبال این اقدام 53 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به اینکه در انسداد چاه‌های غیرمجاز تاکنون مماشاتی نشده و کار با قوت در حالانجام است، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده 550 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شود.

عزالدین حجم اعتبارات امسال طرح احیا و تعادل‌بخشی را بیش از 127 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال اعتبار مناسبی برای طرح احیا و تعادل بخشی در استان همدان تخصیص پیدا کرده که در اجرای این طرح تسریع ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 9 جلسه استانی و 52 جلسه در شهرستانها در زمینه حفاظت از منابع آب برگزار شده است، گفت: تاکنون 22 جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی در شرکت آب منطقه‌ای همدان برگزار شده که 196 مصوبه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: در دو سال گذشته نیز تعداد هزار و 270 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که در مجموع به میزان بیش از 133 میلیون مترمکعب در منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار شد اعتبار کنتورهای هوشمند در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته و به صورت قرض الحسنه از طریق این بانک در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: تاکنون دو هزار و 454 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده که از این تعداد کارت هزار و 295 دستگاه شارژ شده است.

عزالدین با بیان اینکه سالانه یک متر از سطح آب‌های استان همدان افت دارد، تصریح کرد: براساس یک برنامه 20 ساله باید به حجم آب قابل برنامه‌ریزی شده که برای استان همدان تعریف شده دست پیدا کرده و میزان افت سطح آب را ثابت نگه داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: برای رسیدن به این حجم آب قابل برنامه‌ریزی شده در دشت‌های استان همدان، راهکارهایی در طرح احیا تعریف شده که از جمله آنها انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، نصب کنتورهوشمند و تغییرالگوی کشت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار