رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نبود زیرساخت‌های صادرات مرغ را معضل اساسی در همدان دانست و گفت: زیرساخت‌های صادرات مرغ در همدان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 20 February 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نبود زیرساخت‌های صادرات مرغ را معضل اساسی در همدان دانست و گفت: زیرساخت‌های صادرات مرغ در همدان ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم،منصور رضوانی جلال در همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر روند تولید مرغ در استان همدان مطلوب است، اظهار داشت: خوشبختانه با روند تولید مرغ در استان همدان در پایان سال که با افزایش مصرف نیز مواجه می‌شویم، مشکلی در تامین مرغ وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ در همدان باید جوجه‌ریزی خود را براساس برنامه در هر دوره انجام دهند، افزود: در ایامی که مرغداران جوجه‌ریزی را براساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌اند کمتر دچار مشکل بوده‌اند ولی در دوره‌‌هایی که با افزایش جوجه‌ریزی مواجه بودیم قیمت مرغ به شدت در بازار کاهش داشته است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار باید منطقی باشد تا مصرف‌کننده و تولیدکننده دچار زیان و آسیب نشوند، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار را داشته و از سوی دیگر نیز باید از حقوق تولیدکنندگان حمایت کند که هماهنگی این دو دشوار است.

وی با بیان اینکه تولید مرغ مازاد در استان همدان سبب کاهش قیمت این محصول در بازار می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این ایام از ظریق شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شده و تلاش دارد تا با خرید تضمینی از زیان بیشتر تولیدکنندگان جلوگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بهترین راه برای کنترل مرغ مازاد در سطح استان همدان صادرات است، بیان کرد: با صادرات مازاد مرغ تولیدکنندگان نیز آسیب ندیده و قیمت مرغ در سطح بازار داخلی نیز کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات مواد غذایی و پروتئینی به کشورهای مختلف با استانداردهای متعدد و سختگیرانه‌ای مواجه است، عنوان کرد: تولیدکنندگان باید مرغ را براساس معیار بازارهای جهانی تولید کنند تا بتوان در بازار کشورهای مختلف رقابت کند.

رضوانی جلال بسته‌بندی مناسب مرغ را از مهمترین مسائل در زمینه جذب بازارهای جهانی دانست و گفت: وزن مرغ تولیدی در مرغداری‌های همدان نیز باید کاهش یابد چراکه بازارهای جهانی مرغ با وزن دو و بیش از دو کیلوگرم را نمی‌پسندند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد زنجیره مرغ در سطح استان همدان هستیم، اظهار داشت: زنجیره تولید مرغ خارج کردن فعالیت واسطه‌های غیرضرور، کاهش تلفات، امکان تولید محصول صادراتی، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از امکانات را دنبال می‌کند.

رضوانی جلال وجود سه کشتارگاه دارای قابلیت کشتار مرغ صادراتی، واحد تولیدی مرغ مادر و کارخانه‌دان را برای ایجاد زنجیره تولید مرغ ضروری دانست و گفت: خوشبختانه موفق شدیم سرمایه‌گذاری برای ایجاد زنجیره تولید مرغ به بانک معرفی کرده و مجوز احداث کشتارگاه را بگیریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار