مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راس فعالیت های بسیج سازندگی قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 15 February 2016
 مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راس فعالیت های بسیج سازندگی قرار دارد.

به گزارش ایرنا،شهرام صادقی در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان همدان افزود: برگزاری اردوهای جهادی و خدمات‎رسانی به مناطق محروم، انجام فعالیت عمرانی و انجام فعالیت های اشتغالزایی و اقتصادی با سر لوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی از فعالیت های جهاد سازندگی است.

وی اضافه کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف و مردمی کردن اقتصاد سه هزار بروشور در سطح استان توزیع شده و هم اکنون نیز به دنبال بهره گیری از سرمایه‎های خرد در اختیار مردم برای ایجاد واحدهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت های دانش‎بنیان و افراد تحصیلکرده در اولویت قرار دارد افزود: حداقل تسهیلات ارائه شده توسط بسیج سازندگی به عنوان تسهیلات اشتغالزایی 50 میلیون ریال و حداکثر 300 میلیون ریال با سود 16 تا 18 درصد است و تا جایی که امکان داشته باشد شرایط برای این وام گیرندگان تسهیل می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بابیان این موضوع که جهاد سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی، مشاغل خرد و صنایع کوچک فعالیت می کند افزود: پرورش آبزیان، احداث حوضچه پرورش ماهی و تولید عسل و تولید ورمی کمپوست و بافندگی و ریسندگی جزو فعالیت های جهاد سازندگی است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۸۶ نفر در راستای اشتغالزایی و صنایع تبدیلی استان آموزش دیدند گفت: ۹۲ درصد از تسهیلات در بخش صنایع کوچک و بیش از ۷۰ درصد در بخش صنایع تبدیلی جذب شده است.

وی اضافه کرد: استان همدان ظرفیت خوبی در تولید ماکیان دارد اما متاسفانه کشتارگاه برای این ماکیان به میزان کافی در استان وجود ندارد.

**895 اشتغال جدید در آموزش و پرورش همدان ایجاد شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این کارگروه با بیان اینکه ۸۹۵ نفر اشتغال جدید در آموزش و پرورش استان همدان ایجاد شده است گفت: اولین گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده به مناطق محروم و دور افتاده اعزام خواهند شد.

عبدالرضا فولادوند افزود: آموزش این افراد از اواخر بهمن آغاز شده است اما تنها 15 درصد از این افراد بومی مناطق شمالی استان هستند و بیشتر این افراد از مناطق جنوبی استان هستند.

وی اضافه کرد: در استخدامی شهریورماه امسال آموزش و پرورش ، سهمیه ای برای استان همدان لحاظ نشده بود اما با توجه به کمبود مربی در رشته های فنی و حرفه ای با پیگیری ها ۱۱۸ نفر از نیروهای بومی استان همدان برای کار در این رشته ها استخدام شدند.

وی عنوان کرد: ۶۰۰ نفر مربی پیش دبستانی در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵۲ نفر دارای شرایط لازم استخدام بوده بودند که به طور حق التدریس شروع به کار خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار