امام جمعه همدان گفت: هنر اسلامی هنری است که در آن بینش اسلامی، امید و نشاط مورد توجه قرار گرفته و از طریق آن ارزش های اسلامی به مردم انتقال داده می شود.
کد خبر: ۱۷۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 04 February 2016

امام جمعه همدان گفت: هنر اسلامی هنری است که در آن بینش اسلامی، امید و نشاط مورد توجه قرار گرفته و از طریق آن ارزش های اسلامی به مردم انتقال داده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در پیامی به هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی که به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود؛ اظهار کرده است: هنر یک الهام الهی و فطری است که در افراد مختلف به شکل های مختلف متجلی می شود ولی باید از این استعدادها و خلاقیت های مختلف استفاده کرد و آنها را به شکوفایی رساند.


در ادامه این پیام آمده است: قالب هنر مربوط به خود هنرمند می شود ولی محتوا باید به شکل اصولی هدایت شده و در جهت تبیین ارزش ها در جامعه عرضه شود چرا که اگر هنر در مسیر ابتذال، خشونت و جنگ به کار رود هنر مضر خواهد بود.


وی اظهار کرده است: هنری ماندگار است که خالق آن متعهد و دارای بینش اسلامی بوده و بر جان، فکر و نفس انسان در هر زمان و مکانی تاثیرگذار باشد.


امام جمعه همدان اضافه کرده است: هنری که بتواند لحظه های بیداری، آگاهی و به خود آمدن انسان های آلوده به تاریکی را نشان دهد و انسان را در فاصله ی خاک تا خدا و ماده تا معنی را رو به تعالی و تکامل ببرد، ماندگار خواهد بود.


آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرده است: در طول تاریخ انتقال وقایع بسیاری از حوادث فقط از طریق هنر در اذهان ماندگار شده است، همان گونه که ارائه و انتقال آموزه ها و معارف عظیم عاشورای حسینی از قاب هنر، بسیار ارزشمند و درخور تحسین بوده و موجب ماندگاری در اذهان عمومی شده است.


همچنین در این پیام آمده است: برگزاری هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی ویژه کانون های مساجد علاوه بر شناسایی هنرمندان متعهد دینی باعث ترویج ارزش ها در جامعه شده و همچنین عمل به ارزش های معنوی خود باعث آرامش و موفقیت افراد در زمینه های مختلف می شود.


گفتنی است، هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی از ١٤ تا ١٦ بهمن ماه در همدان برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار