مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون با اشاره به ورود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی به این شهرستان گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مناطق گردشگری و بقاع متبرکه کازرون بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 30 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس؛محمدرضا معینی اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 250 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران جایگاه خاصی از نظر تعدد آثار تاریخی دارد از این رو مسافران و گردشگران زیادی هر ساله از این شهرستان دیدار می‌کنند.

به گفته وی براساس آمار ارائه شده ورود و خروج مسافران از این شهرستان به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر رسید که از این تعداد 250 هزار نفر از مناطق گردشگری از جمله بیشاپور، تنگ چوگان، بقاع متبرکه، تفرجگاه پریشان و دیگر مناطق گردشگری بازدید کردند و بیش از 150 هزار نفر در این شهرستان اسکان داشته‌اند.

معینی به برپایی جشنواره گیاهان دارویی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت شهرستان کازرون و تنوع آب و هوایی و شناسایی بیش از 35 نوع گیاه دارویی، جشنواره گیاهان دارویی برگزار شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون افزود: گیاهان که به وفور در منطقه کازرون و بیشاپور رشد می‌کند شامل بابونه، گزنه، گاوزبان و غیره است که دمنوش این گیاهان تهیه و در اختیار مسافران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره بیش از 150 لیتر دمنوش گیاهان دارویی توزیع شد و گردشگران با نحوه استفاده و تهیه دمنوش گیاهی آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار