رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت همدان خبر داد و گفت: افتتاح ۳۰ طرح بزرگ صنعتی، سطح استان همدان را ارتقا می‌دهد.
کد خبر: ۱۷۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 31 January 2016

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت همدان خبر داد و گفت: افتتاح ۳۰ طرح بزرگ صنعتی، سطح استان همدان را ارتقا می‌دهد.

به گزارش  تسنیم ، حمیدرضا متین در شورای اداری شهرستان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان هزار و 201 فقره جواز تاسیس معتبر صادر شده که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومان در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد طرح، 30 طرح بزرگ صنعتی از نیمه دوم سال 92 مجوز گرفته‌اند، عنوان کرد: کلنگ‌زنی این طرح‌ها انجام شده و پیشرفت‌های مناسبی نیز دارند که البته در پنج واحد شاهد سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت بخش خصوصی چین، ژاپن و کره‌ای‌ها انجام شده است.

متین با اشاره به اینکه کارخانه تولید بخاری‌های کم‌مصرف با سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان امسال در شهرستان رزن به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: این پروژه در ابتدا یک طرح استانی بود ولی در حال حاضر در حال مشارکت با هولدینگ بزرگ ملی است.

وی با اعلام اینکه امسال از طرح‌های کنستانتره اسدآباد، فروسیلیس غرب پارس، دو شرکت بافتینه و بافتسان افتتاح شده است، عنوان کرد: کارخانه شیشه همدان نیز از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کرده و در حال حاضر نیز 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام اینکه بخش صنعت همدان نسبت به گذشته فعال‌تر شده است، گفت: در تیر ماه امسال طرح توسعه کارخانه بتن صنعت بریس کلنگ‌زنی شد و خوشبختانه در مدت دو ماه اجرایی شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان امسال 400 میلیون دلار طرح برای دریافت تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.

متین تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح برای دریافت تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی شرکت پتروشیمی ابن‌سیناست که بعد از 10 سال با پیگیری‌های مختلف استاندار مراحل اجرایی را در پیش گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

وی همچنین درباره تسهیلات ریالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان نیز گفت: امسال با وجود مشکلات مالی، بانک‌ها 99 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی همدان پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: با اجرای برجام، هفته گذشته شاهد بازدید آمریکایی‌ها از بازار فرش همدان برای خرید بودیم که مردم نیز اجرایی شدن برجام را از نزدیک لمس می‌کنند.

وی با اعلام اینکه 25 جلسه با 165 مصوبه در ستاد تسهیل همدان داشته‌ایم، گفت: 109 مصوبه ستاد تسهیل استان همدان در حال پیگیری بوده و مابقی نیز اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: از هزار و 201 فقره جواز تاسیس که در استان همدان صادر شده 460 فقره مربوط به شهرستان همدان بوده که عمدتا کانی غیرفلز هستند.

وی با اعلام اینکه 283 واحد معدنی در استان همدان فعال هستند گفت: 77 معدن مربوط به همدان بوده که عمدتا دارای سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی، گرانیت مشکی و خاکستری است.

متین از سفر هیئت روسی در اردیبهشت ماه سال آینده به همدان خبر داد و گفت: این هیئت برای بازدید و سرمایه‌گذاری در زمینه معادن دولومیت و آندولوزیت به همدان سفر می‌کنند که امیدواریم به نتایج عملی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری خوب و مطلوب دستگاه قضایی، برداشت‌های غیرمجاز شهرستان در زمینه سیلیس کنترل شده و شرایط بهبود یافته است به طوری که 80 درصد برداشت‌های غیرمجاز کنترل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار