رئیس جامعه هتلداران همدان با بیان اینکه نوروز امسال افزایش نرخی نداشتیم، گفت: نوروز امسال ۳۰ درصد از ظرفیت هتل‌های همدان تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 28 March 2015

رئیس جامعه هتلداران همدان با بیان اینکه نوروز امسال افزایش نرخی نداشتیم، گفت: نوروز امسال ۳۰ درصد از ظرفیت هتل‌های همدان تکمیل شده است.


به گزارش تسنیم ؛ شهرام شیروانی با بیان اینکه ایام نوروز و تابستان فصل فعالیت ویژه هتلها در کشور و همدان محسوب می‏‌شود، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هتلهای همدان نتوانستهاند به درصد مطلوبی از ظرفیت اشغال برسند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هتل در استان همدان در حال فعالیت هستند، افزود: هتلهای همدان ظرفیت اسکان و اقامت برای هزار و ۱۰۰ را دارا بوده و این آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در آنها وجود دارد.

شیروانی تصریح کرد: در ایام نوروز هتلها این امکان را دارند تا براساس قانون افزایش نرخ داشته باشند ولی هتلهای همدان با نظر هیئت مدیره جامعه هتلداران برای کاهش هزینههای مسافران نوروزی افزایش نرخی برای ایام نوروز نداشتند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال هنوز به درصد اشغال مطلوبی در هتلهای همدان نرسیدهایم، افزود: از ابتدای نوروز تاکنون به طور متوسط نزدیک به ۳۵ درصد از ظرفیت هتلهای همدان اشغال شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد بوده است.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان تاکید کرد: هتلداران همدان سرمایهگذاری بالایی برای هتلهای خود انجام داده و انتظار دارند تا در ایام نوروز در اولویت اسکان از سوی ستاد اسکان شهرداری همدان قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که مدارس در اولویت اسکان برای مسافران نوروزی قرار داشته و هتلهای همدان به عنوان سرمایهگذاران اصلی در حوزه گردشگری هنوز نتوانستهاند به درصد اشغال مطلوب در یکی از ایام پیک سال برسند.

شیروانی با تاکید بر اینکه این روند بر ادامه فعالیت هتلهای همدان تاثیر گذاشته و ضرر و زیان اقتصادی را به دنبال دارد، از این رو انتظار میرود مسئولان مسافران نوروزی را نسبت به اقامت در هتلها سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه هتلهای همدان دارای استانداردهای سازمان میراث فرهنگی هستند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم اماکن استیجاری غیرمجاز که هیچ سرمایهگذاری نداشتهاند به راحتی فعالیت کرده و مسافران را جذب میکنند.

رئیس جامعه هتلداران همدان اظهار داشت: هنوز در راستای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز فعالیت مثبت و درستی صورت نگرفته است و بدون هیچ نظارت و ضابطهای در کنار هتلها در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز به گردشگری و سرمایهگذران این حوزه آسیب وارد می‏‌کند، بیان کرد: انتظار می‌‏رود مسئولان استان نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و آن‌ها را براساس قانون ساماندهی کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار