مدیرکل گمرک استان همدان گفت: ارائه خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن هدف گمرک همدان است.
کد خبر: ۱۷۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 26 January 2016

مدیرکل گمرک استان همدان گفت: ارائه خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن هدف گمرک همدان است.

به گزارش فارس،جمال خشوعی در همدان با بیان اینکه 6 بهمن ماه به عنوان روز جهانی گمرک نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی گمرک را «گمرک دیجیتال، حرکت به سمت جلو» نام نهادند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بهبود صادرات استان است، افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مسائل روز صادرات کاهش قیمت‌های تمام‌شده تولید و صادرات بوده تا کالاهای داخلی بتوانند در بازار رقابتی دنیا عرض اندام کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه گمرک دیجیتال نیز در راستای کاهش قیمت تمام‌شده صادرات برای بازرگانان مطرح شده است، تصریح کرد:‌ امروز گمرک به سمتی حرکت می‌کند تا با بهره‌گیری از امکانات روز دنیا و فناوری اطلاعات خدمات گمرکی را در کمترین زمان ممکن به بازرگانان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه گمرک دیجیتال مدت زمان ترخیص کالا را کاهش می‌دهد، ادامه داد:‌ امروز برای بازرگانان و تولیدکنندگان این امکان وجود دارد که از راه دور و با استفاده از سامانه جامع گمرکی فعالیت‎های خود را انجام دهند.

خشوعی خاطرنشان کرد: این سامانه برای کوتاه کردن تشریفات گمرکی ترخیص کالا که یکی از اثرگذارترین عوامل بر تسهیل تجارت خارجی است، ایجاد شده است.

وی گفت: در حال حاضر در گمرک همدان باجه بانکی نیز راه‌اندازی شده تا بازرگانان و تولیدکنندگان بتوانند امور مربوط به فعالیت اقتصادی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مدیرکل گمرک استان همدان همچنین درباره آخرین آمار صادرات و واردات از گمرک همدان اظهار کرد: در سال جاری و تا پایان دی ماه 110 میلیون و 447 هزار دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده که در مدت مشابه سال گذشته 113 میلیون و 322 هزار دلار بوده است.

وی افزود:‌ میزان واردات کالا نیز از گمرک همدان در 10 ماه گذشته 25 میلیون و 716 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

خشوعی همچنین به راه‌اندازی پرواز تجاری در فرودگاه همدان نیز اشاره کرد و ادامه داد: هر آنچه در توان داشته باشیم برای رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال به کار خواهیم بست.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: صادرات پایدار متضمن ایجاد اشتغال پایدار برای نیروی کار به ویژه نیروی جوان جامعه است که گمرک در این میان نقش اساسی بر عهده دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار