معاون دانشگاه پیام نور استان همدان با تاکید بر نقش صنعت در توسعه اشتغال، گفت: همایش ملی شیمی اردیبهشت ماه آینده در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 25 January 2016

 معاون دانشگاه پیام نور استان همدان با تاکید بر نقش صنعت در توسعه اشتغال، گفت: همایش ملی شیمی اردیبهشت ماه آینده در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، رضا آزاد بخش در نشست خبری که پیرامون میزبانی همدان در همایش شیمی تشکیل شد با اشاره به نقش همدان در صنعت فعال و پویای کشور عنوان کرد: همدان میزبان سیزدهمین همایش شیمی کشور خواهد بود که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور همدان از دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود، ادامه داد: در این مرکز آموزشی حدود ۵۱۲ واحد درسی ارائه و ۸۰۰ هزار دانشجو تحصیل می کنند و یک چهارم دانشجویان کشور در دانشگاه های پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

دبیر علمی همایش شیمی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه نقش شیمی در صنعت کشور برکسی پوشیده نیست و این رشته درسی بیشترین مقاله های علمی را به خود اختصاص داده است، گفت: یک سوم مقاله های آی اس آی متعلق به اساتید این رشته در سراسر کشور است.

رضا گلبداغی با بیان اینکه تاکنون همایش های بسیاری در این زمینه در سراسر کشور برگزار شده است، گفت: در رابطه با رشته شیمی سمینارها و کنفرانس های زیادی تشکیل و تاکنون ۱۲ دوره همایش کشوری در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شده که شهرهای میزبان این همایش ها اصفهان و مشهد بوده اند و دوره سیزدهم آن در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آبان ماه سایت مربوط به همایش افتتاح شد و تا ۵ بهمن ماه پژوهشگران فرصت دارند مقالات علمی خود را به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: این فرصت تا ۱۵ بهمن ماه تمدید و به احتمال زیاد مجددا تا ۲۵ بهمن ماه تمدید خواهد شد.

تاکنون ۲۰۰ نفر در همایش ملی شیمی ثبت نام کرده اند

دبیرعلمی همایش شیمی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر در این همایش ثبت نام کرده اند، افزود: براساس پیش بینی ها شمار شرکت کنندگان تا ۶۰۰ نفر خواهد رسید که از این تعداد ۴۰ نفر سهمیه پژوهشگران همدانی است.

گلبداغی در خصوص روند بررسی مقاله ها عنوان کرد: بعد از تحویل کامل مقاله ها به دبیرخانه، داوری مقالات آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه داوری مقالات به اتمام می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه این روند شامل بررسی مقالات است و در نهایت مقالات یا پذیرفته و یا مردود اعلام می شوند، گفت: برخی مقالات به دلیل مشکلات جزئی مجددا به صاحب مقاله ارجاع داده می شوند تا بعد از اصلاح دریافت شوند.

وی با بیان اینکه حامیان مالی این همایش بانک صادرات و شرکت دارویی سرمد طب تهران هستند، گفت: ایران در تولید علم و نانو تکنولوژی جز پنج کشور برتر دنیاست اما در مقوله پژوهش نوپاست و تنها دو دهه تجربه کار تحقیقاتی دارد و این در حالی است که سایر کشورها در این زمینه از ایران سبقت گرفته اند.

دبیرعلمی همایش شیمی استان همدان با تاکید بر اینکه ایران از نظر مقالات آی اس آی با ترکیه در رقابت است و روند خیلی خوبی در تولید علم و تکنولوژی پیش گرفته ایم، گفت: دانشگاه پیام نور همدان رتبه چهارم تولید مقالات پژوهشی را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است.

وی افرود: در کتابچه ای مربوط به پیشگامان علمی کشور که نام ۱۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی سراسر کشور در آن درج شده نام ۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان نیز وجود دارد.

۳۲ عضو هیئت علمی دانشگاه های کشور داوری کمیته علمی همایش را به خود اختصاص داده اند

دبیر علمی و مسئول کمیته علمی همایش شیمی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۰ درصد اعضای هئیت داوران باید خارج از حوزه دانشگاه پیام نور باشند، گفت: ۳۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور داوری کمیته علمی همایش شیمی را به خود اختصاص داده اند که از این تعداد ۱۶ نفر در مرتبه استاد تمام و ۱۲ نفر استادیار و ۴ نفر دانشیار هستند.

سعید عظیمی با اشاره به روند بررسی و تصویب مقالات، گفت: ابتدا چکیده مقالات دریافت و برای داوران همایش ارسال و بعد از تصویب مقالات به افراد منتسب اطلاع داده می شود.

عظیمی هدف از تشکیل این همایش را گردهمایی محققین شیمی سراسر کشور برای تبادل آخرین اطلاعات خود اعلام کرد و افزود: هدف اصلی به روزکردن اطلاعات دریافتی است.

وی همچنین اضافه کرد: مکاتباتی با اداره کل صنایع و معادن کشور صورت گرفته تا صاحبان برخی کارخانه جات و صنایع و معادنی که با مشکلاتی در این حوزه مواجهند در این همایش حضور و مشکلات خود را مطرح کنند.

معاون دانشگاه پیام نور مرکز همدان نیز با بیان اینکه توسعه کمی در استان همدان اتفاق افتاده و باید به سمت کیفی سازی حرکت کرد، گفت: این مقوله دانشگاه پیام نور همدان را از سایر دانشگاه ها متمایز کرده است.

علیرضا میدانچی با اشاره به اینکه چند سالی است روند خوبی در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی طی می شود، افزود: به دانشگاه پیام نور همدان ۲۴ رشته جدید اضافه شده و در حال حاضر هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می کنند و در این زمینه قدم مناسبی برداشته ایم.

وی هچنین افزود: رشته شیمی به طور کلی ۴ گرایش شیمی، عالی، فیزیک و تجزیه را دارد که اعضای هیئت علمی این رشته توانایی های بسیاری دارند و درسال ۸۵ بیشترین جذب دانشجو در رشته شیمی صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد:در حال حاضر در مرکز همدان ۶۰ رشته گروه کارشناسی و ۲۰ رشته گروه کارشناسی ارشد تدریس می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار