فرماندار ویژه ملایر نبود تخصص در بسیاری از امور را از نقص‌های سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ دانست.
کد خبر: ۱۶۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 21 January 2016
فرماندار ویژه ملایر نبود تخصص در بسیاری از امور را از نقص‌های سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ دانست.

به گزارش  فارس ، عبدالعظیم رضایی  در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: در این زمینه باید تزکیه و تهذیب نفس نیز به عنوان اهداف عالیه اسلام و نظام در تعلیم و تربیت و دانش‎آموزان مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی است،‌ گفت: در آموزش و پرورش نیز معلم به عنوان هدایت‌کننده و مؤثرترین عنصر در تحقق اهداف آموزش و پرورش است.

فرماندار ملایر با اشاره به نقش معلم در ترویج اخلاق، شهامت و شجاعت دانش‌آموزان گفت: رفتار معلمان ما الگو برای دانش‌آموزان بوده و باید در مدارس ما انسان‌هایی عالم با توجه به مقتضیات سنشان تربیت شوند.

وی آموزش و پرورش را منشأ تحولات دانست و بیان کرد: کارها در آموزش و پرورش باید تخصصی بوده و انسان‎ها را در مسیر و ظرفیت خود هدایت کند.

رضایی نبود تخصص در بسیاری از امور را از نقص‌های سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ دانست و گفت: گاهی در تعلیم و تربیت به نحوی برخورد می‎کنیم که نه تنها باعث تقویت روحیه دانش‌آموزان نشده بلکه عامل سرکوب آنها نیز می‌شود.

وی شورای آموزش و پرورش را یکی از اقدامات خوب در نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی این شورا می‌تواند زمینه مشارکت مردم و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به مهمترین برنامه‎های آموزش و پرورش ملایر در سال جاری گفت: این اداره در بخش‌های مختلف با توجه به کمبود بودجه‌ها موفق عمل کرده است.

کاوه برخورداری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش ملایر در سال جاری بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، اجرای طرح شهرداران مدارس، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مدارس، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی برای دانش‌آموزان و معلمان و... از مهمترین برنامه‎های این اداره بوده است.

وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در سال گذشته را بحث ساماندهی نیروها دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما کمبود نیرو در مقطع ابتدایی بود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به ازدیاد نیروهای آموزش و پرورش ملایر در مقطع متوسطه گفت: در این زمینه با برنامه‌ریزی، توانستیم 158 معلم دوره متوسطه را به مقطع ابتدایی منتقل کنیم.

وی گفت: معلمان منتقل شده به مقطع ابتدایی جلسات تخصصی را گذرانده و در این مقطع مشغول تدریس به دانش‌آموزان ابتدایی شدند.

برخورداری با بیان اینکه آموزش و پرورش ملایر در زمینه ساماندهی نیروها جزء موفق‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود، گفت: این اداره سال‌های گذشته نیز رتبه ممتاز را در این زمینه در استان کسب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‎های انجام شده آموزش و پروش ملایر برای دهه فجر گفت: در این زمینه مهمترین برنامه‌های پیش‎بینی شده ما برگزاری جشن‎های انقلاب در مدارس، برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌های مختلف و حضور در راهپیمایی 22 بهمن م خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین از افتتاح نمایشگاه دست‎سازه‌های دانش‌آموزان هنرستان‌های شهرستان ملایر همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف درآمدزایی برای هنرستان‌ها برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار