نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پرداخت زکات موجب حفظ تعادل در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 21 January 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پرداخت زکات موجب حفظ تعادل در جامعه می‌شود.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در دیدار مسئولین زکات شهرستانهای تابعه استان همدان افزود: باید در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات تقوا را سرلوحه کار قرار داد.

آیت ‌الله محمدی با بیان اینکه اهمیت پرداختن زکات نیاز به بینش دارد، افزود: متأسفانه عمده ‌ترین فرایض دین الهی برای ما شناخته ‌شده نیست و با زکات به ‌عنوان یک مستحب دور برخورد می‌کنیم که این امر موجب شده در این زمینه نتیجه خوبی حاصل نشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی حتی یک فریضه الهی را منکر شود کافر است، اظهار داشت: انسان‌ها باید بدانند در رابطه با مال و ثروت چه وظایفی بر عهده ‌دارند و در مقابل مال و ثروتی که خداوند به آن‌ها بخشیده پاسخگو باشند و به افراد فقیر و زمین‌گیر کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که ثروت خدا را بی‌حساب ‌و کتاب خرج کنند برادر شیطان هستند، بیان داشت: مال و ثروت یک نعمت بزرگ الهی است که اگر انسان آن را خوب درک کند به اوج می‌رسد و اگر خوب آن را نشناسد به بدترین عذاب الهی دچار می‌شود.

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه نگرش انسان‌ها به مال و ثروت نگرش غلطی است و این مهم در همه زمینه‌های نعمت الهی همچون علم نیز صدق می‌کند، گفت: آن‌ها نمی دانند که باید با این ثروت چه‌کار کنند اما اگر این مهم در جای مناسب خود صرف شود مسئله زکات نیز در جامعه حل خواهد شد.

۴۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال زکات از کشاورزان استان همدان جمع‌آوری ‌شده است

مدیر کل کمیته امداد استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال زکات از کشاورزان استان همدان جمع‌آوری ‌شده است.

علیرضا ابراهیمی افزود: از ۴۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال زکات جمع‌آوری ‌شده استان، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال زکات مستحبی و مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت زکات سهم محرومین جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در ادامه با بیان اینکه کمک به فقرا در اولویت توزیع زکات قرار دارد، به پروژه ‌های اجرا شده از محل زکات اشاره و بیان داشت: در این راستا اجرای ۵۷ پروژه در سال جاری از سوی شهرستان‌ها پیشنهاد شده است.

وی گفت: در سال ۸۴ میزان زکات وصولی ۱۸۱ میلیون تومان بود که در سال گذشته میزان وصول زکات به ۸ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال از محل زکات به ۲۰۹۴ نفر از محرومان و نیازمندان کمک شده است، عنوان کرد: از محل زکات ۳۷۶ فقره جهیزیه به مبلغ ۴۳۶ میلیون تومان تهیه ‌شده است.

وی همچنین از پرداخت ۱۷ کمک ‌هزینه تحصیلی به دانشجویان از محل زکات در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۱۵ کمک‌ هزینه درمان پرداخت شده و پنج فقره مسکن نیز تأمین ‌شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: از زکات جمع آوری شده برای اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه، امور نیازمندان، جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان خانواده های تحت حمایت هزینه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار